Audigy 4

renepela

Ouwe rot
Hoi allemaal,

Ik zag dat Creative de Audigy 4 heeft uitgebracht.
Ik weet dat Creative niet zo'n goede reputatie heeft voor wat betreft professionele audio kaarten, maar toch zitten ze daar ook niet stil. De specs van de Audigy 4 lijken me in ieder geval waanzinnig.

Ik sta zelf op het punt een nieuwe geluidskaart te kopen en vroeg me af of de audigy 4 een goede keus zou zijn.
Mijn kaart moet in ieder geval spdif in en out hebben, een analoge in en minimaal twee gescheiden analoge uitgangen. Daarnaast moet ie kunnen opnemen en afspelen in 24 bits 96 Khz.
De audigy 4 lijkt mij een prima keus, wie kan mij er iets meer over vetellen.

Groeten,

Rene

opnemen en afspelen in 24 bits 96 Khz. .. is nergens goed voor
maar toch zitten ze daar ook niet stil. ... is ook nergens goed voor :D

waarom geen simpele, goede en vooral goedkope Audiophile pci v Maudio?
die audigies zijn vooral gamekaarten. als je veel splintercell speelt ofzo, komt die beter van pas..

Leg mij eens uit waarom het geen nut heeft in 24 bits en 96 khz op te nemen en af te spelen?
Het lijkt mij dat het geluid daar toch nog wat mooier van wordt. Ik wil eigenlijk pas zo laat mogelijk in het proces mijn kwaliteit terugschroeven naar 44.1 16 bit (voor op cd).

Ik speel heel soms toch ook wel eens een spelletje op m'n pc en moet dus een geluidskaart hebben die wel met directx overweg kan.
Wil dus eigenlijk the best of both worlds. Een goede muziekproductie kaart (voor ongeveer 90% zal ik hem daar voor gebruiken) en een redelijke game kaart (10% van het gebruik).

Zo'n audiophile kaart is inderdaad niet duur en voldoet volgens mij heel aardig aan mijn specificaties, maar ik vraag me af of je er oook een spelletje mee kunt spelen.

Wat ik me verder afvraag is of alle in- en uitgangen (dus ook de digitale) op 24 bits 96 khz werken als ik de Asio 2 driver gebruik (de Audigy zet namelijk de digitale poorten dan uit en da's heel erg balen).

Met vriendelijke groet,

Rene

omdat ik denk dat dat commercie praatjes zijn .. (96000 samples per seconde)
ik (en veel peeps dat ik ken) nemen op met een bitrate v 24 bits en een samplerate van 48000hz. Klinkt goed. Als je derna dan misschien een keertje een adat connectie er gaat tussenhangen, moet je niet alles downsamplen! (adat kan maar 48000 samples/sec aan)

Ik denk dat je overigens best een tweeede pc aanschaft voor games. 90% zal de pc voor muziekappz gebruikt worden, zeg je. Dat is toch al voldoende om een dedicated moeziek peesee te nemen, denk ik zo..

Je doet wat je wil natuurlijk, ik probeer enkel beetje raad te geven;)

Koop anders toch gewoon een EMU 0404 voor de helft wat nog beter geschikt is ook nog.

Back