[Techno] Solid - Exodus

Zeer okay!

Ik vind dat de bas iets te zacht staat, verders lekker trackkie, er mag nog wel iets meer in gebeuren, een zang of een lead zou deze track niet misstaan.

Zeer aangenaam, meneer de Solide Slang!

:okdan:

Ik kan er verder weinig over zeggen... Ja, wat smaakgebonden dingetjes. Ik vind namelijk de hats niet zo mooi. Van mij mogen de drums sowieso nog wat minder druk, wat "meer puur", minder gelikt ofzo... :)

luisterd lekker weg, pianotje van de break is idd een beetje misplaatst (vindt ik), misschien dat een lead in mineur uit De JP hier wat meer kan doen dan de piano. AUB geen zang:bekdicht:.

:okdan:

kick staat iets te zacht, groove is lekkerder als ie harder staat denk ik. bassline mag iets dieper qua sound, en iets harder idd.

het geluid op de 4re met de langere attack staat iets te hard, krijgt daardoor net teveel aandacht. Hetzelfde voor de sinus.

De opbouw is een beetje nietszeggend voor mn gevoel, op ritmisch gebied kan het voor mn gevoel net iets logischer zodat ie wat meeslepender is.

Tussenstuk is lekker :)

Piano is een beetje kazig met simpele akkoorden. Probeer iets arpeggio achtig mee te doen zodat ie bijdraagt aan de sfeer die er al stond, zorg dat ie slepend werkt. Tis iets te oldschool, wat niet echt in de rest van het nummer zit.

al met al vooral een mixage/mastering kwestie denk ik. Lekker nummer :)

tipje: luister even naar de nummers van Bart van Wissen, zie http://www.bartvanwissen.com/disco.php

succes !

Lekker nummer, kan over de mix niet veel zeggen omdat ik de mp3 op m'n laptop luister.

De piano geeft het een '90 gevoel, wat niet slecht is maar wel heel typerend is naar mijn idee.

Al met al leuke track ga hem in het forum mapje op mijn mp3 speler zetten!

Druid

Lekkere groove zit erin. En onvoorspelbaar. :)

Qua mix mis ik een lekker volle baslijn en die hihats vind ik toch wel wat scherp hoor. Die galm heeft ook teveel hoog zodat het nog scherper gaat klinken. De balans valt nu uit dat er teveel midhoog en hoog in zit. Misschien te overproduced?

Lekker weer zeg!

Ik weet niet of je het bewust hebt gedaan maar de track heeft door die 'hiphousepiano' een nogal hoog Joris Voorn gehalte...

Desalniettemin vind ik dit een sterke plaat door de vette percussie en sfeervolle achtergrond sounds.

Die piano kan trouwens nog wel wat dikker denk ik, beetje chorus e.d. erover zou een stuk schelen denk ik. Bassdrum mag mischien ieeeeetsjes meer knallen...

Back