Delta 1010 en 'Windows geluid' naar Cubase

Musiquence

Midioot
Hi... even een klein dingetje waar ik niet uit kom.

Mijn vraag is kortweg: hoe krijg ik het geluid dat Windows produceert (Media Player, etc.) in Cubase op een apart 'kanaal' binnen?

Via de inputs van m'n Delta 1010's komen m'n hardware synths binnen. Deze komen netjes via VST inputs m'n mixer in en ook VSTi's zijn geen probleem, die krijgen uiteraard een eigen kanaal in de mixer.

Maar ik heb dus geen idee hoe ik de output van Windows in m'n Cubase mixer kan krijgen. Waarschijnlijk is dit iets dat in het Delta control panel geregeld moet worden, maar ik heb geen idee waar.

Het gaat er namelijk om dat ik het volume wil kunnen regelen met m'n BCF2000... en nu gaat dat dus niet.

Alle hulp is welkom! Alvast bedankt!

van de delta weet ik niks af, anders wordt het splitten lijkt mij.

dus: je out van je geluidskaart splitten in 2 stereo kanalen waarvan je der 1tje laat terugkomen naar je pc.

Gokje:

start > configuratiescherm > geluiden en audioapp. > tabje "audio" en daar het juiste kanaal van je 1010 kiezen?

@Photine: weet niet precies wat je bedoelt, maar ik denk dat dit met de Delta niet gaat werken...

@OnAcid: die instelleling ken ik, maar als ik dan "M-Audio Delta 1010 Multi" kies, komt het geluid van Windows (van diverse events, Internet pagina's, Media Player, etc.) in de Delta Control Panel Monitor Mixer binnen op WavOut 1/2... en niet op 3/4, 5/6 of 7/8... zodat ik he volume apart van de VSTi's kan regelen...

Sowieso komt het Windows geluid Cubase niet binnen... kan het dus ook niet in een (sub)groep kieperen en er een fader aan hangen. Dus komt het loeihard binnen... not very nice...

Alvast bedankt voor het meedenken, maar ik ben er dus nog steeds niet. Ben er benieuwd hoe andere M-Audio Delta 1010 eigenaars dit doen!!! :)

in cubase kan je ook bij de master fader kiezen welke output deze moet hebben he. aangezien ik nu lees dat je vst's bedoeld. dit kan heel gemakkelijk, helemaal bovenaan de fader. waarscheinlijk kan je hier dan kiezen voor out 001/002 003/004, etc of zoiets in jouw geval.

Re: Delta 1010 en 'Windows geluid' naar Cubase

Origineel geplaatst door Musiquence
Hi... even een klein dingetje waar ik niet uit kom.

Mijn vraag is kortweg: hoe krijg ik het geluid dat Windows produceert (Media Player, etc.) in Cubase op een apart 'kanaal' binnen?
!

Waarschijnlijk dom en simpel gedacht van me.
Maar windows media speler speelt toch ook alleen maar een mp3 wav of CD wma af?
Als ik dat in mijn sequencer wil hebben als track kies ik gewoon voor audio import en pak de bewuste wav wma mp3 of CD track op en importeert hij die automatisch in een aparte track.

Ow, dat werkt wel... ik kan gewoon een .mp3tje ofzo in Cubase afspelen, maar als ik gewoon wat zit te surfen en ik wil een hele playlist afluisteren, dan wordt dat lastig.

Veel erger nog is dat sommige websites spontaan lawaai beginnen te maken... of m'n iPAQ die ik in m'n cradle prik...

Nu heb ik gewoon het Windows geluid naar twee outputs van m'n Delta 1010 gestuurd die ik toch niet gebruik, is een aardige work-around, maar ja... niet wat ik wil.

Vanuit het Delta Control Panel zou ik het Windows geluid op een apart mixer kanaal willen krijgen, zodat ik het ook in Cubase kan krijgen... en dus met m'n BCF2000 het geluid kan regelen. Ik heb verder namelijk nergens een volumeregeling. (ik heb twee powered monitors direct aan een Delta 1010)...

Dus je wilt eigenlijk gewoon een volume control? :D Dan kan je toch gewoon in het Delta Control Panel de schuiven van je outputs regelen bij de outputs (niet te verwarren met de Monitor Mixer)?

Maar wat jij specifiek wilt kan ook: Windows audio settings zetten op 2 kanalen die niet je main out is. Daarna deze kanalen omhoog schuiven in de Delta Mixer view. Nu kan je in Cubase deze "Delta Monitor Mixer" als input selecten. Op deze manier kan je dus het volume van de mixer en dus die 2 kanalen bepalen.

Origineel geplaatst door Breed
Dus je wilt eigenlijk gewoon een volume control? :D Dan kan je toch gewoon in het Delta Control Panel de schuiven van je outputs regelen bij de outputs (niet te verwarren met de Monitor Mixer)?
...

Ja, maar dan gaat ook het volume van bijvoorbeeld softsynths mee... ;)

Origineel geplaatst door Breed
...Maar wat jij specifiek wilt kan ook: Windows audio settings zetten op 2 kanalen die niet je main out is. Daarna deze kanalen omhoog schuiven in de Delta Mixer view. Nu kan je in Cubase deze "Delta Monitor Mixer" als input selecten. Op deze manier kan je dus het volume van de mixer en dus die 2 kanalen bepalen.

Audio settings kan ik in Windows alleen maar naar m'n Delta outputs sturen. Als ik die nou naar twee inputs kon sturen, was ik klaar... en de Wave inputs van de Delta krijg ik niet in Cubase, alleen de hardware inputs...

als ik dit zo nu allemaal lees lijkt mij het handigst en enige oplossing het volgende..

stuur je output van je geluidskaart nogmaals naar je delta mixer met een kabel. zo kan je het geluid van je pc regelen.

- al het geluid uit je computer gaat dan naar 2 schuiven op je delta, maar volgens mijn kan dit ook niet anders.

neem een andere kabel weer terug je geluidskaart in.

- zo kan je iets afspelen in winamp bijv en het opnemen in cubase.

Origineel geplaatst door Photine
als ik dit zo nu allemaal lees lijkt mij het handigst en enige oplossing het volgende..

stuur je output van je geluidskaart nogmaals naar je delta mixer met een kabel. zo kan je het geluid van je pc regelen.

- al het geluid uit je computer gaat dan naar 2 schuiven op je delta, maar volgens mijn kan dit ook niet anders.

neem een andere kabel weer terug je geluidskaart in.

- zo kan je iets afspelen in winamp bijv en het opnemen in cubase.

Hmmm... volgens mij hoeft dat echt niet zo. Toen ik voorheen zelf een Delta 1010 had, heb ik regelmatig Winampstreams opgenomen in Wavelab zonder bijkomstigheid van kabels die de Delta uit en vervolgens weer in gingen. Ik weet nu alleen niet meer hoe ik dat softwarematig ingesteld had in de delta-mixer, wavelab en audiomixer van Windows, maar het is wel degelijk mogelijk zonder kabels.

ik heb het weer gevonden. je had gelijk. toen je me dit hierboven schreef wist ik het weer.

ik heb een andere geluidskaart maar bij de settings hiervan onder configuratiescherm waarscheinlijk tref je deze optie op je virtuele mixer aan. dit heet bij mij "Wave Uit Mix". dat is het windows geluid bij naam op de virtuele mixer bij mij. na deze gewoon aan te zetten komt het geluid bij mij in wavelab binnen (windows media player).

hopelijk is dit het ook voor jou :D

Back