Muziek door vrouwen gecomponeerd

Vespa

Kaaskop met Afro
kwam weeres wat onzinnigs tegen 8D
"Wist u dat ± 2% van de muziek op de Nederlandse zenders gecomponeerd is door vrouwen? Weinig, hé?"

amsterdamFMadvert.jpg

http://www.xs4all.nl/~monalisa/radio.htm

kan het zwakkere geslacht toch nog z'n grammetje halen :)

ooh en deze :)

http://www.vrouwenmuziek.nl/

"De Stichting Vrouw en Muziek is een landelijke organisatie voor componisten, musici, musicologen en belangstellenden. Zij wil met haar activiteiten de aandacht vestigen op het aandeel van vrouwen in de muziek, in heden en verleden, in oosten en westen"

muziekmaken zal wel in t zelfde deel van de hersenen liggen als nadenken. en autorijden.

ik stel voor om de stichting "man en muziek" op te richten..

Goed plan Olaf. 2% is veels te veel. :)

Maar eh, hoe hoog is het percentage zangeressen tegenover zangers? Zal ik waarschijnlijk nooit begrijpen.

Maar vrouwen kunnen het best wel. Ze zijn gewoon te lui om gebruik te maken van rechten (volgens vooraanstaande feministen, ietwat grof vertaald).

hoezo rechten? je gaat toch gewoon muziek maken?

Ik ken best veel vrouwen die af en toe es een nummertje maken :)

Ik denk dat hier op het forum ook maar 2% van de mensen daadwerkelijk muziek maken, de rest maakt herrie..

p.s. Ik kan ook niet autorijden... :(

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Ik denk dat hier op het forum ook maar 2% van de mensen daadwerkelijk muziek maken, de rest maakt herrie..

p.s. Ik kan ook niet autorijden... :(

Vallen jullie ook onder die 98%? :P

Ik wel! :okdan:

Ik maak alleen maar herrie. Zonder meer...

Het zal niemand lukken een sluitende definitie van goede muziek te geven want die bestaat niet. En de inverse daarvan slechte muziek bestaat er logisch gezien dan ook niet.

(logica voor beginners deel 4)

stel je voor als al die vrouwen muziek maken, dan moet je straks zelf de afwas enzo gaan doen. :[> Das natuurlijk niet bedoeling!!!!!!

Laatst gewijzigd:
Tsja, d'r gaat niets boven een analoge afwasmasjien. Die digitale maken de boel niet zo schoon. :D

Origineel geplaatst door TearSong
2% is veel te weinig zeg! Al ben ik ook eens op radio 4 geweest ofzo, zouden ze dat meegeteld hebben? ;)

vast wel 8)

Back