welke converter voor 8 in/out

Special K

Stamgast
Ik ben op zoek naar een 2de hands converter zodat ik mijn computer van 8 gebalanceerde in en uitgangen kan voorzien. Maar ik weet niet welke ik het beste kan nemen. Een kennis van mij raadde een RME ADI 8 PRO aan, terwijl een andere kennis dit apparaat als kut converter bestempelde en zei dat ik beter voor een MOTU 828 MK2 kon gaan.

Nu weet ik dat een die RME maar op 48 Khz oversampling werkt en de motu op 96, maar als de RME converters nou van hogere kwaliteit zijn, dan ga ik liever daarvoor.

Ik wil zo'n 600 euro uitgeven voor een 2de hands apparaat.

Iemand advies?

Misschien heb je hier wat aan: https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=47911

Maakt nogal een verschil of je een complete (externe) soundcard koopt (MOTU) of alleen een ADAT converter (RME).
In het laatste geval zal je toch ook weer wat moeten hebben om op aan te sluiten, kost ook weer geld natuulk.

Ga er trouwens maar van uit dat je met een ADAT converter op 48 kHz werkt. Sommigen ondersteunen weliswaar 96 kHz, maar dan nog maar met de helft van het aantal inputs. En da's een beetje zonde, IMHO.

Als je alleen gaat voor inputs, zonder specifieke eisen aan 'standalone' werken etc. zou je eens kunnen kijken naar een MOTU 2408 oplossing. Die komen nog wel eens tweedehands voorbij voor aantrekkelijke prijzen.
Let wel even op de verschillende versies (mk I, II ... X) die verschillende specs hebben.

En converter kwaliteit lijkt me persoonlijk een marginale discussie als je in de pricerange >100 en <1000 euro kijkt.
Zijn gewoon (bijna?) allemaal prima, dus.

Laatst gewijzigd:
ik gebruik de Focusrite OctoPre LE met ADAT in/uit kaart: fantastische preamp en de converter klinkt perfect. Is echter pas een jaartje uit ofzo, dus ik weet niet of er al tweedehandse zijn. Nieuw ben je zo'n 800,- kwijt voor het hele setje.

Back