MPC: loopfunctie uitzetten ? hoe ?

elektrovolt

compuphonic
ik heb een probleem met mijn MPC 2Kxl !

zodra ik samples inlaad, toewijs aan een pad en vervolgens trigger herhaalt hij de sample steeds.
nou heb ik de LOOP functie uitgezet en nu werkt hij prima,
maar als ik het apparaat vervolgens reset staat de LOOPfunctie weer aan !

hier heb ik nooit last van gehad totdat ik gisteravond mijn MPC weer aanzette.

iemand een idee ???

Ik heb dit ook eens voor gehad. Als een sample geloopt is, wordt dit opgeslagen in het WAV of SND bestand. Aangezien de MPC bij het saven van een program (PGM) of alle programs (APS) standaard de WAV's of SND's niet overschrijft, zullen de wijzigingen die je hier aanbrengt niet opgeslagen worden.

Selecteer bij het opslaan van een PGM of APS bestand de optie "Replace same sounds: YES" en je probleem is verholpen.

Als je een sample laat loopen met een programma als Wavelab of ReCycle, dan hoef je trouwens niet meer te loopen in de MPC zelf. :okdan:

okee dan, ik wist niet dat die informatie in de sample zelf wordt opgeslagen... wat vaag !
maargoed, ik ga het vanavond gelijk proberen.

tnx :mega:

Die loop informatie word idd in de wav file opgeslagen
heb ik vooral last van als ik samples inlaad die ik van mn eigen gemaakte translator cdrom haal.
translator laat die samples automatisch loopen

ok, maar dan moet ik als ik de sample in een andere seq. of pgm. gebruik weer die dingen aanpassen.
dan kan ik beter de sample opnieuw saven...

Wat ook raar is:

als ik een sample loop in Peak 4.0 (voor OSX), deze opsla als wav en dan naar de mpc stuur zegt de mpc: "wrong file format"

als ik met precies hetzelfde programma, precies dezelfde file zonder loop points als wav opsla gaat het wel.

Is dit een bekende osx-werkt-niet-lekker-met-wav bug of doe ik iets geks?

die error heb ik ook weleens gehad, alleen werk ik met winXP.

ik denk dat de MPC niet overweg kan met bepaalde data in een wav bestand...

En dan nog heeft NFTS te maken het het formateren van je hele schijf.

Als dat het probleem zou zijn, herkende de mpc de hele schijf niet.

Maar hij heeft alleen problemen met een aantal bestanden op de schijf.

Back