free presets FM7

vipal

Ouwe rot
kenners wisten het uiteraard al (anders waren het geen kenners), dan maar voor de anderen die de Native Instr FM7 gebruiken: NI FM7 is afgeleid van Yamaha dx7(zo'n kleine 25 jaar geleden uitgekomen). hiervan zijn er een 190.000 verkocht hierdoor zijn er tig duizenden presets gratis te downloaden. 1 minuutje googelen op: DX7 presets levert al gauw een stuk of 20.000 presets. deze sysex files kun je importeren in je FM7. werkt echt! selecteren van goeie is wel een tijdrovend gedoe. ja dat klopt

nou ja ik wist het vorige week nog niet terwijl ik toch al een tijdje bezig was met die FM7. over lb gesproken: jij hebt dus je eigen label dus niet een label van iemand anders begrijp ik.:stupid

Dit is werkelijkwaar het ENIGE forum waar newbees zo ontzettend weinig kans krijgen.

Beschouw de tip dan niet voor jou mister yellow smiley.

Mensen die iets proberen toe te voegen vind ik altijd welkom. En die DX7 tip is voor sommige onder ons misschien wel een nieuwtje.

ik had zelf 3 weken gelede nog een lijst met meer dan duizend presets geplaatst
hele discussie er rond over dx7 editing en patches

:luv: astronaut

sorry hoor

Origineel geplaatst door Ramoonus
ik had zelf 3 weken gelede nog een lijst met meer dan duizend presets geplaatst
hele discussie er rond over dx7 editing en patches

:luv: astronaut

sorry hoor

Peace :biertje:

je kan wel dx7 patches laden, maar bijvoorbeeld effect en filter instellingen worden natuurlijk niet gezet, want de dx7 had helemaal geen filters.

wat voor mij een grotere truc is, is dat je ook patches van oude 4op yamaha synths kunt laden (tx81z, fb01, ys200, dx11, dx21, etc).

er zitten meer verschillen tussen deze 4 en 6 operator synths dan je eerst denkt, dus knap werk bij native instruments.. :halleluja
de meeste patches klinken welliswaar niet precies zoals op de originele apparaten, maar het laden van zo'n patch kan een leuk begin zijn om zelf een nieuwe patch te maken.

het internet staat inderdaad vol met zulke gratis patches.

groeten,
wouter.

presets vanuit andere Ya-synths

presets vanuit andere Ya-synths

he das handig. heb je tips voor wat vette distorted synthsounds? verreweg de meeste dx7 presets zijn niet echt de sounds die ik zoek. ik begrijp dat dit komt omdat de fm7 nou eenmaal zo klinkt als ie klinkt maar wie weet zijn er presets vanuit andere klassieke yamaha synths die net wat vetter klinken. dus vraag aan wouter: welke synths leveren naar jouw idee mogelijk goede presets voor ietwat vette fm7 sounds. (nou hoop ik maar dat je dit mag vragen hier)

he das handig. heb je tips voor wat vette distorted synthsounds?

Maar vergeet ook de randapparatuur niet :confused: distortion/overdrive , chorus/reverb om maaar een paar te noemen.
Als het basis-geluid van de FM7/DX7 je niet bevalt, kan je dat altijd nog aandikken hè.

Dan kan je ook nog layeren, meerdere FM7/DX7 lijnen over elkaar heen doen om aan te dikken.

Re: presets vanuit andere Ya-synths

Re: presets vanuit andere Ya-synths

Origineel geplaatst door vipal
he das handig. heb je tips voor wat vette distorted synthsounds? verreweg de meeste dx7 presets zijn niet echt de sounds die ik zoek. ik begrijp dat dit komt omdat de fm7 nou eenmaal zo klinkt als ie klinkt maar wie weet zijn er presets vanuit andere klassieke yamaha synths die net wat vetter klinken. dus vraag aan wouter: welke synths leveren naar jouw idee mogelijk goede presets voor ietwat vette fm7 sounds. (nou hoop ik maar dat je dit mag vragen hier)

Geen van de oudere yamaha FM-synths (die ik ken) had filters. Sommige modellen hadden wel ingebouwde effecten.

Omdat verschillende synths verschillende effect processoren hadden was het voor native instruments moeilijk om dat allemaal te simuleren. Kortom, de hardware effecten op de oude synths komen niet overeen met de effecten in FM7.

De meeste yamaha synths kennen twee typen formaten voor patches (ACED en VCED).
In de uitgebreide variant wordt extra informatie opgeslagen zoals welke effecten gebruikt worden, en met welke instellingen. De informatie over dingen als distortion kunnen dus wel in de patches zijn opgeslagen, maar zulke parameters worden dus helaas genegeerd.

Nieuwere FM-synths van yamaha (SY99, FS1R, DX200) hebben wel filters, maar hun patches kun je niet in FM7 laden.

Bummer...

Origineel geplaatst door Sander02
Maar vergeet ook de randapparatuur niet :confused: distortion/overdrive , chorus/reverb om maaar een paar te noemen.
Als het basis-geluid van de FM7/DX7 je niet bevalt, kan je dat altijd nog aandikken hè.

Dan kan je ook nog layeren, meerdere FM7/DX7 lijnen over elkaar heen doen om aan te dikken.
om in een dx7 budget te blijven:
lexicon mp bakken
behringer virtualizer bakken
tc electronics heeft ook zo n bak

btw wat voor formaat slaat een dx7 patches op op floppy?

kan je even een link geven naar die thread met die presets?? kan hem via de zoekfunctie niet vinden namelijk.

dank u!

Back