samples van musea

n0_key

wazzaaa!
3voor12, het Haags gemeentemuseum en het R'dams wereldmuseum gaan online samples aanbieden van de instrumenten uit hun collectie. Met de mogelijkheid muziekjes aan te bieden en mee te dingen naar release op vinyl en dat soort dingen:

3voor12 heeft er dit over te zeggen...

Nou, ik ben reuze benieuwd...

Let wel! Het gaat hier hoofdzakelijk om niet westerse instrumenten en dan nog in zeer speciale toonsoorten en stemmingen ook. Ben dus zeer benieuwd naar eventuele resultaten. Het enige westerse instrument dat opgenomen is komt van vaderlandse bodem, de Phillips Phillicorda. Of dat nu speciaal het instrument is dat wij zoeken ;) Maar er is wel een doorbraak, want na jaren zeuren mijnerzijds is men toch uiteindelijk met samplen begonnen. En er staan werkelijke beauties... Die komen in de toekomst ook wel eens aan bod.

En in de wonderkamers staat maar één synthesizer, van een bekend merk...
Tja, als ze aan mij vragen of er voor het 'rode' kabinet nog een object is, dan is die keuze toch snel gemaakt, toch? :)

Wout

Wout, misschien kun je Otto ervan overtuigen dat ze bij die geluiden ook patches van synths erbij doen zodat de downloaders ook met de principes van het geluid kunnen spelen.
Kweenie of jullie dan iemand kunnen strikken die die patches kan bouwen.
Iig lijkt me dat een leuke insteek.

Origineel geplaatst door fuse
Wout, misschien kun je Otto ervan overtuigen dat ze bij die geluiden ook patches van synths erbij doen zodat de downloaders ook met de principes van het geluid kunnen spelen.
Kweenie of jullie dan iemand kunnen strikken die die patches kan bouwen.
Iig lijkt me dat een leuke insteek.

Hoi Fuse.

Wie is Otto?
Ik ken maar één Otto in m'n muziekleven en die is een hoboist van een groot symfonie orkerst.
Verder denk ik dat het niet de bedoeling gaat worden dat de afdeling electronica gesampled wordt, met uitsluiting dan van dat huiskamer orgeltje. Ik vrees dat die samples niet zo erg best zullen zijn, maar dat merken we wel. Eerst maar eens zien en horen wat er gaat gebeuren.

Wat het downloaden betreft, ik geloof dat dat geheel gratis is en dat er verwacht wordt dat de downloader een muziekstuk gaat maken met ie geluiden, wat dan weer in een soort internet toptien wordt gepresenteerd. Ook dat zien we wel. Soms worden er fikse bedragen uitgegeven voor prachtige mislukkingen...

Wout

Origineel geplaatst door Wout Blommers
Tja, de jeugd van tegenwoordig is ook al zo warrig :)
Tsja eerder wazig denk ik :peukie:

Maar euh bedankt:okdan:
Op die andere links stonden ze goed verstopt :dubbel:
Je hebt natuurlijk ook nog sharwala vst.. maar dit is gratis :D
De geluidskwaliteit is niet altijd even best maar ja gegeven paard he...

Moet dit niet op de voorpagina trouwens?

Origineel geplaatst door Neon Vomit
Moet dit niet op de voorpagina trouwens?

Waarom?
Het is eigenlijk iets voor het voorgezet onderwijs!
Het is gewoon SCHOOL, man :D

Denk je heus dat jij zomaar in die studio's (wonderkamers geluid) mag gaan werken?
Dacht het niet...!

In de eerste geluidskamer staat een leuke overzichtelijke opstelling van een synthesizer.
En in de wonderkamer 'ROOD' staat een Clavia G2. Hoe zou die daar toch zijn gekomen :)

Wout

Origineel geplaatst door Wout Blommers
Waarom?
Het is eigenlijk iets voor het voorgezet onderwijs!
Het is gewoon SCHOOL, man :D

Denk je heus dat jij zomaar in die studio's (wonderkamers geluid) mag gaan werken?
Dacht het niet...!

In de eerste geluidskamer staat een leuke overzichtelijke opstelling van een synthesizer.
En in de wonderkamer 'ROOD' staat een Clavia G2. Hoe zou die daar toch zijn gekomen :)

Wout
Ik heb dat wonderkamer gebeuren eigenlijk niet gelezen omdat ik de vormgeving erg gefrustreerd en chaotisch vond.
Ik wou gelijk de samples hebbe hebbe hebbe...
Gratis samples zijn gratis samples hehe maar ze zijn best slecht opgenomen... =(

Back