Beginners vraagje.

Binary Crush!

Nieuwkomer
Ok, goeiemiddag..

Fruityloops,. ik heb ben met een bassdrum bezig nogal in de duistere hardcore stijl (The outside agency?)
Nou zitten er best wat plugins overheen vooral voor distortion, nu ik er een synth heb bij gedaan als achtergrond geluid drukt die synth de bassdrum weg kwa volume(?). Ik heb geprobeert om het volume van het kanaal van de bassdrum zachter te zetten zodat ik de background synth harder kan zetten zodat ie beter te horen is maar tja :erm: al met al komt het in mijn oren over dat dan ergens het geluid niet meer knopt.

Zijn het teveel dist's of...

iedergeval thanks als je iets weet dat ik zou kunnen doen.:)

e:
Op de verkeerde plek gepost?

Laatst gewijzigd:
Uhm, ten eerste in hoeverre ben je een beginner...?
Weet niet of onderstaande info al oude koek is voor je, maar misschien dat het je al veel helpt [als het je onbekend is]

Equalizen :halleluja
Hiermee wordt dus bedoeld dat je de frequenties van de 2 instrumenten die elkaar wegdrukken zodanig aanpast dat ze elkaar dus niet meer wegdrukken. Hoe je deze eq instelt ligt aan je persoonlijke voorkeur...
Moet de bassdrum meer op de voorgrond (waarschijnlijk) dan zet je de probleemfrequenties van de synth wat zachter, totdat de bassdrum wat meer uit is gefade. Tegelijkertijd met het "uitfaden" van de drum, zet je de lager gezette frequenties van de synth weer harder. Hoe beter/preciezer je dit doet [het frequentie-gebeuren aanpassen tijdens het "faden", zodat de energie op die frequentie hetzelfde blijft], hoe minder je het hoort dat je de frequenties van de synth lager hebt gezet.

Weet niet of je dit al wist, zo niet, dan is er bij deze een hele nieuwe wereld voor je opengegaan :geslaagd:
Wist je dat al wel, tja, dan heb ik nu allebei wat van onze tijd verdaan :P

Succes, en we horen het wel weer

Yeshhh,. inderdaad een nieuwe wereld :p erm dat is zo te horen precies wat zocht. Als ik het zo lees kan ik me wel voorstellen hoe het mij kan helpen.

U word bedankt! :biertje:

Jap, dit is 't.
Je was alleen 1 ding vergeten, Dat het best lastig is!! 8~

Heheh, groete

Origineel geplaatst door Binary Crush!
Jap, dit is 't.
Je was alleen 1 ding vergeten, Dat het best lastig is!! 8~

Heheh, groete

Tja, het is idd best precisiewerk... :)
Maar dit soort dingen maakt je een [goede] "producer" en dit soort dingen zorgt ook dat het een vak apart is. En dit is slechts een van de basisdingen, je blijft toch leren en je moest eens weten wat er voor klein tweak-werk allemaal mogelijk is om een of ander friemel-geluidje net wat beter te laten klinken. En als je al dit soort dingen goed onder de knie hebt, kun je jezelf officieel pas "producer" noemen. Voorlopig ben je nog componist ;) ... Net zoals 80% van het volk hier :D

Enne, dat "U" laat maar zitten... Ik ben net zo oud als jou, aan je profiel te zien ;)

Back