[monotone techno] Forcesupreme - Float001

forcesupreme

links hangend lid
Ik heb het momenteel erg druk met een nieuwe studie (rockacademy) maar ik heb nog ff tussendoor een snipseltje af kunnen maken.

Het is een zweverige monotone techno track geworden waarbij ik die oude smerige sound in heb verwerkt... althans, dat heb ik geprobeerd. Hiervoor heb ik heel wat distortion en bitcrushers uit de kast getrokken en ik vind het opzich wel aardig gelukt:

http://www.forcesupreme.com/mp3/float001.mp3

Vele van jullie zullen het mischien wat eentonig worden, maar ik heb bewust gekozen om het zo te doen...

Ik vind het to 2.07 min erg vet daarna is het niet mijn ding meer. Die geluiden zijn niet mijn smaak bedoel ik, dus op 3.34 vind ik het weer goed...:D

Ik hoor iets van een Kenny Larkin / Kenneth Graham - achtige beat, en ook het algemeen opzet neigt ernaar...

De ride zou'k wat naar de achtergrond duwen, want die past er eigenlijk niet bij als hij er zo 'op' ligt (imo dus). Iets lichter maken met eq ofzo, wat tegen de bassen aandrukken want er is voldoende laag om bv met een sidechain de ride te overheersen.

Op sommige momenten hoor'k een clap om de 8ste tel (kan zijn dat het iets anders is, maar het lijkt op een clap), die zou'k ook wat naar de achtergrond duwen, want die vind ik nogal iets té speels overkomen.

Een funky basslijntje zou het geheel compleet maken (hoeft niet laag te zijn maar ergens in de low-mid laten zweven, omdat het daar nu nog iets té leeg klinkt) en de track nog meer naar de (voor mij) goede richting induwen...

De pads vormen een goede basis maar denk dat het een goed idee is om een heel zachte en warme synth af en toe z'n zegje te laten doen, al was't maar om de 16 maten-opbouw te benadrukken. Of een of ander funky thematje af en toe eens laten herhalen. Dit is vooral cool als je de bassen weghaalt en de synth blijft doorgaan etc...

Maar dat is allemaal kwestie van interpretatie natuurlek ;)

Ik vind het lekker chillen althans!

m.r.t.

hard en zweverig tegelijk, je moet het maar kunnen8)

dat monotone is wel waar, maar ik heb al veel professionele technotracks gehoord die veel monotoner waren:)

Wat me gelijk opvalt: vies geluid (ik ga ervan uit dat dit "mastering" is, zoals dat dan heet), lelijk schel tophoog. Het hele spectrum hoeft niet plat getrokken te worden

Muzikaal: lekkere stuff, doet me wel denken aan wat adam beyer & henrik b stuff, doorrammen met zweverige sounds erin

Al met al, toffe track, untoffe mastering

Origineel geplaatst door Pjotr G
Wat me gelijk opvalt: vies geluid (ik ga ervan uit dat dit "mastering" is, zoals dat dan heet), lelijk schel tophoog. Het hele spectrum hoeft niet plat getrokken te worden

Muzikaal: lekkere stuff, doet me wel denken aan wat adam beyer & henrik b stuff, doorrammen met zweverige sounds erin

Al met al, toffe track, untoffe mastering

Het vieze geluid heb ik er bewust in verwerkt, maar mischien ben ik net ff wat enthousiast geweest... al moet ik zeggen dat het mij niet lelijk en schel over komt maar juist lekker korrelig en smerig, daar houd ik wel van. Beetje ala Pacou of Cari LekeBusch.

Ik moet hier ook wel weer bij zeggen dat ik mijn monitoren nog wel beter moet leren kennen dus het kan goed dat het op andere speakers totaal niet klinkt.

Thanks voor de reacties btw!

Alles zit goed aan deze track... Ik ben vooral van die kick onder de indruk en eigenlijk evenveel van de rest Super!

Origineel geplaatst door mrt
Ik hoor iets van een Kenny Larkin / Kenneth Graham - achtige beat, en ook het algemeen opzet neigt ernaar...

De ride zou'k wat naar de achtergrond duwen, want die past er eigenlijk niet bij als hij er zo 'op' ligt (imo dus). Iets lichter maken met eq ofzo, wat tegen de bassen aandrukken want er is voldoende laag om bv met een sidechain de ride te overheersen.

Op sommige momenten hoor'k een clap om de 8ste tel (kan zijn dat het iets anders is, maar het lijkt op een clap), die zou'k ook wat naar de achtergrond duwen, want die vind ik nogal iets té speels overkomen.

Een funky basslijntje zou het geheel compleet maken (hoeft niet laag te zijn maar ergens in de low-mid laten zweven, omdat het daar nu nog iets té leeg klinkt) en de track nog meer naar de (voor mij) goede richting induwen...

De pads vormen een goede basis maar denk dat het een goed idee is om een heel zachte en warme synth af en toe z'n zegje te laten doen, al was't maar om de 16 maten-opbouw te benadrukken. Of een of ander funky thematje af en toe eens laten herhalen. Dit is vooral cool als je de bassen weghaalt en de synth blijft doorgaan etc...

Maar dat is allemaal kwestie van interpretatie natuurlek ;)

Ik vind het lekker chillen althans!

m.r.t.

hehehehe je bedoeld the bar van kenny ? das niet zo groovend maar meer funky
moet eerder aan een planetary assault op peacefrog denken .. maar daar zit ook meer ritme
drums mogen van mij wel uitgebreider .. meer variate

geluid is voor de rest prima !

Ik vind het weer een lekker nummer.

Dit zijn van die lekkere plaatsen om te draaien in een dj-set. een soort van tussenplaat van funky naar wat harder.

Je wordt meegenomen in een trip.....

Ik zou hem zo laten.. geen bassline er meer in.. dat maakt het element in het nummer minder denk ik.

sterke beat, wederom goed begin. sterke en mooie geluiden.

En die compressie vind ik goed afgesteld.. dat hoor je vooral als de bass/kick er weer terug in komt na een break ten opzichte van die rides.

:okdan:

Bassline ga ik er neit meer in doen nee, daar is zowiezo geen ruimte meer voor denk ik, dan word het een brei.

Ik ben alleen nog een beetje aan twijfelen over de mix...

Thanks voor de reacties tot zover!

Back