Soundiver herkent mijn M-audio MIDI poort niet

alexander1982

Stamgast
Ik heb vandaag nog eens de soundiver van de Access site gedownload in de goede hoop dat hij het nu wel doet.
Helaas doet hij het nog steeds niet, maar ik weet wel waarom.
I.p.v. van mijn M-audio-kaart pakt hij mijn Microsoft GS-wavetable.
Ik heb al in mijn config gekeken en daar wordt wederom mijn M-audiokaart gebruikt (MIDI & audio).

Dus misschien weet iemand hier een oplossing.

heb je al de nieuwste drivers van m-audio gedownload? dat loste bij mij een keer een schijnbaar lastig erg probleem op.

Als ik dit zo lees lijkt het op een probleem dat ik ook had met mididumps naar externe hardware... was conflict met mn onboard geluid/midi

Ga naar: deze computer --> rechtermuisknop --> eigenschappen --> hardware --> apparaatbeheer.

en schakel daar je onboard geluidskaart/midi uit !
Bij mij werkte dit... en aangezien je het toch niet gebruikt waarschijnlijk ?!?
kan je het gerust uitzetten... scheelt weer ! ;)

succes!

iets duidelijker ?

ik ken mn moederbord vrij goed... maar zie in mn bios geen opties voor die dingen... boekje zegt er ook niets over... heb dit moederbord ook al een tijdje, had het anders allang gedaan denk ik...

[EDIT]

Toch even gereboot en gecheckt!
heb een jumpertje op mn mobo om opties aan en uit te zetten...
werkt gewoon wel!

bedankt ! had daar anders nooit meer aan gedacht waarschijnlijk...

Laatst gewijzigd:
Nieuwste driver hielpen niet en het uitschakelen van de C-media nog wat hielp ook niet.:(
Het is gelukkig geen groot probleem maar ik zo toch graag eens op deze wijze met mijn virus willen werken.
Ben toch een beetje software-freak. Ook het werken met patches en kijken hoe andere ze gemaakt hebben heb zo ik weleens willen zien.

Ik weet alleen niet hoe ik bij mijn bios kom.
Misschien is dit de oplossing.
Moet je niet bij je startup op F8 of F5 drukken?

Oh ja, Ophidian, als je tenmiste de echte ben, "Angel"is zwaar de top. Heb hem onlangs gekocht. Kom alleen die andere, Today Never Happened, niet vinden. Ben te laat begonnen met draaien =(

inderdaad het was DEL maar dat werkte ook niet, ik denk toch dat ik de software ergens moet gaan weg halen.

is het probleem al opgelost. heb nl. dit probleem ook (gehad) het is gedeeltelijk weg, kan nu alleen nog patches naar de A bank schrijven/importeren.

Ik heb (volgens mij) exact hetzelfde systeem met een Edirol UM1sx Midi interface. Alle andere software herkent de interface zonder problemen, maar SoundDiver doet sinds kort net of de interface niet bestaat. Misschien kan SoundDiver niet met bepaalde typen midi drivers overweg?

Back