motu 828 expandable vraagje

Boost303

Mono-Amine
Op de site van motu staat:

Expandable - add additional 828, 828mkII or 896
FireWire interfaces for additional I/O

Kan een van de eigenaren van de motu mij verduidelijken of dit dan ook via een enkele firewirepoort en een enkele driver kan?

Ik vraag me nou ook af of er nou 8 of 10 analoge inputs opzitten die je tegelijkertijd kan gebruiken?

Alvast bedankt

Achterop de MOTU 828mkII zitten 2 firewire aansluitingen.
Je kan dus theoretisch twee 828's doorlussen.
Vraag me alleen af of dit wel handig is qua bandbreedte op de firewire bus, maar wie weet... :)
Eerlijk is eerlijk, als je handiger wilt kunnen uitbreiden naar aanmerkelijk meer inputs, dan kan je net zogoed voor een MOTU 2408 gaan. Die is veel meer op uitbreiding ingesteld.

Qua inputs: er zitten 8 line inputs op de achterkant, en 2 mic/line inputs op de voorkant, met instelbare gevoeligheid.
Maakt in totaal 10 inputs.

Ik heb zelf geen klachten over de motu mic/line inputs, al moet ik eerlijk zeggen dat ik ze vrijwel alleen gebruik om line apparaten mee aan te sluiten. En dat klinkt gewoon prima.
De enige keer dat ik een mic aansluit, is dat voor akoestische test-doeleinden.
Eerlijk gezegd moet ik dat nog maar zien, van die upgrades. Ik vind de prijs nogal fiks, in ieder geval.
Stel je koopt de MOTU 828mkII, en de mic inputs bevallen niet... waarom dan niet investeren in een écht heel goeie (dure) ADAT converter / channel strip en die op de 828 aansluiten?

motu heeft toch zelf ook zo'n expansion bak met 24 lines in out? motu 24something daar...

check motu site

Ja, maar da's dus ééntje uit de Audiowire serie (2408 etc.) en niet uit de Firewire serie.
Kortom, die 24I/O kan je niet aansluiten op de 828. Past wel, werkt niet.

Volgens mij kan dat bij de 828 niet, die heeft namelijk maar één firewirepoort. Ikzelf heb de mkII waar dus 2 firewirepoorten opzitten. Een gaat de pc in en op de ander kan een 2de MOTU interface.

Uit de handleiding: Bij 4 MOTU FireWire interfaces is de maximale sample rate 48kHz op één FireWire bus. Op 96kHz niet meer dan 2 interfaces op één bus.

Origineel geplaatst door Boost303
... zodat je met 2 828's 20 analoge ingangen en de rest hebt

Vergeet niet dat je met een ADAT expander aangesloten op de 828mkII al aan de 18 analoge inputs zit...
(of 14 analoge inputs, als je graag wilt blijven werken op 96 kHz)

Origineel geplaatst door Hanz
Vergeet niet dat je met een ADAT expander aangesloten op de 828mkII al aan de 18 analoge inputs zit...
(of 14 analoge inputs, als je graag wilt blijven werken op 96 kHz)
Ja inderdaad. Plus S/PDIF is dan 20 inputs voor één MOTU 828MKII. Maarja meestal kunnen mensen slechts de 8 analog inputs benutten, wat praktisch neerkomt op 4 synths.

Origineel geplaatst door 100%
Volgens mij kan dat bij de 828 niet, die heeft namelijk maar één firewirepoort. Ikzelf heb de mkII waar dus 2 firewirepoorten opzitten. Een gaat de pc in en op de ander kan een 2de MOTU interface.

Uit de handleiding: Bij 4 MOTU FireWire interfaces is de maximale sample rate 48kHz op één FireWire bus. Op 96kHz niet meer dan 2 interfaces op één bus.

Kijk hier word ik vrolijk van. Met 2 van deze interfaces en een adatconverter kan ik dus alle in en outputs van mijn mackie 24 8 bus gebruiken op een firewirepoort aangezien ik alles op 44.1 opneem. Ik gebruik ableton als sequenser, hier kan ik maar een audiodriver tegelijkertijd gebruiken, staat er ook in de handleiding dat de 2e interface ook door dezelfde driver als de eerste interface aangestuurd wordt?

Kijk hier word ik vrolijk van. Met 2 van deze interfaces en een adatconverter kan ik dus alle in en outputs van mijn mackie 24 8 bus gebruiken op een firewirepoort aangezien ik alles op 44.1 opneem. Ik gebruik ableton als sequenser, hier kan ik maar een audiodriver tegelijkertijd gebruiken, staat er ook in de handleiding dat de 2e interface ook door dezelfde driver als de eerste interface aangestuurd wordt?

Ik heb geen Motu, maar weet voor 99,5% zeker dat de twee samen onder 1 driver kunnen werken. Dat moet ook wel, Want er is geen sequencer software waar je meer dan 1 asio driver kan selecteren.

Heb zelf een 828 mk1 gehad en daar kon je idd een andere DA met adat aanhangen. De 828 driver ziet de adat output als nog eens 8 extra uitgangen. Als je echt goedkoop uit wilt zij dan hang je gewoon een Behringer ADA 8000 via adat aan je 828.

Back