korg ms20 oscillatoren

miketv

Stamgast
is het op een of andere manier mogelijk om de LFO ('modulation source') van de korg ms20 geheel uit te zetten. ik heb namelijk het idee dat ie de pitch van de oscilators nog steeds beinvloed ook al heb ik alle knopjes dicht staan en de freq. op 0.

misschien is het gewoon een vals kreng..

alsje alle knoppen naar links hebt staan zou die normaal moeten zijn.
Haal de knoppen er anders voor de zekerheid af, misschien heeft iemand ze er verkeerd opgezet zodat het lijkt of die uit is maar eigenlijk nog wat openstaat.
Hebben alle toetsen last van het probleem?

maak gewoon het standaard geluid.

vco 1 aan, lpf aan, sustain aan en volume omhoog.
als ie er nog last van heeft kijk dan of er ook verschil merkbaar is wanneer je aan de lfo snelheid draait.

het kan ook zijn dat het toetsencontact niet meer goed is, dit zorgt meestal voor een heel onstabiel geluid wat soms iets heeft van pitch op lfo dit lijkt het veel op het effect wat je krijgt als je de pitch met ruis moduleert.

Hoi,

ik meen soms van hetzelfde last te hebben, ook met de cut off mods. Ik ben er nog niet helemaal uit maar wellicht helpt dit vast:
-De 2 oscs zijn sowieso heel moeilijk exact hetzelfde te tunen door instabiliteit denk ik, ze gaan dan natuurlijk "zweven" wat heel erg op lfo modulate kan lijken... of zet ik je nu voor lul? (ik dacht dit zelf nl voorheen wel) Als je ze iets van elkaar detuned waardoor het ding sowieso vetter klinkt is dat probleem verholpen.

Ik heb soms hetzelfde met de MG / T ext van de cutt offs wat dan vanuit het niets weer kan verdwijnen maar een kabeltje in de t ext ingang verhelpt het sowieso, probeer dat eens met de pitch ingang... beetje vaag allemaal maar niet hinderlijk.

Back