Sony PCM-D1

CosmicDreamer

Sonic Passionado
Hmm, ik vind hier niet echt een forum om het op te posten dus ik hoop dat hik hier correct zit,

pcmd1.jpg

Ik zou hier echt graag meer van willen weten, bv, pro handelaars zeggen hier maar altijd dat sony niet zo goed is en niet zo veel pro materiaal meer uitbrengt , maar ik wil deze wel heel echt...

Waar ga je die dingen kunnen verkrijgen ? in een gewoon sony center ? is er ergens benelux dealer van ofzo ?

mja, ik vind het dat geld zeker waard, gewoon al door het feit dat ik 3 jaar geleden met mijn minidisk ding + kables + externe microfoon al aan het dromen was over rechtstreeks wavefile editing in sound forge met een apparaat uit een stuk, en dat is het karakter ook van heel die pcm-d1, een "field recording solution uit 1 stuk".

Ja, er bestaan er ook goedkopere... maar die zijn dan dikwijls gelimiteerd tot 16 bits en moet je toch nog altijd een hele tas meezeulen, als je geen auto hebt wordt dat onpractisch.. Deze hou je je gewoon bij je als een telefoon.

Je hebt ook nog de aaton cantar-x die al een tijdje bestaat, maarja $10.000, en het is ook totaal out of my league, ik bedoel ik ga niet in 8 sporen gaan opnemen, het lijkt wel iets voor concerten of surround toepassingen voor film, wat je met een beetje inventiviteit met die sony ook wel kan....

besluit staat vast :)

Geef mij maar een Nagra met een goed stereo-paartje.......

ja, idd:

deze ?

http://www.nagraaudio.com/pro/pages/products_ares_m.php

Ik ben een beetje bang voor de micro, het is uit onwetendheid hoor, ik ken het merk niet, maar ik zou eens willen weten van iemand met ervaring met het merk of hij veel ruist of niet... Voor sommige situaties moeten er zo min mogelijk ruis opzitten, bij anderen (stranden, in het bos, kortom op grote locaties) is dat nu niet zo super belangrijk...

Men heeft mij die nagra aangeraden en ze zeggen dat het zowat de standaard gaat worden, ik maak me gewoon even ongerust over wat de mic aankan of niet aan kan. Noem het snobischtisch maar bij de sony heb ik een beetje het gevoel dat dat wel snor gaat zitten. Ik zou zo'n nagra, of microsdrive wel eens willen horen....

Maar de nagra geeft mij meer het gevoel een high end dictafoon te zijn dan een recorde waarmee je nauwkeurig allerhande mogelijke korte en lange geluiden op de meest natuurgetrouwe manier kan weergeven.

Laatst gewijzigd:
Ik heb alleen ervaring met de Nagra ares P en de C. De versies die wij hebben (radio) zijn mpeg, en we nemen op op flashcard, maar ze zijn ook te krijgen die ongecomprimeerde audio op harddisk opslaan.
Het probleem met de sony lijkt me inderdaad de microfoons.... ik denk niet dat die het op kunnen nemen met de gemiddelde schupps etc.

Men heeft mij die nagra aangeraden en ze zeggen dat het zowat de standaard gaat worden

Nagra is toch al jaren de de facto standaard voor production sound recording bij TV en film? Ik bedoel de recorders, dus. Originele Nagra's hadden volgens mij geen eigen microfoons. Sowieso zul je daar voor dat soort doeleinden vaak een hengel bij willen gebruiken.

Ik zou nooit zo'n nagra afkraken "omdat de sony zo cool is", maar ik heb ooit al eens zo'n sony ding met zo'n T microfoon gehoord en dat klonk toch echt wel goed, medunkt dat het bij die ingebouwde condensator micro's toch nog beter is ?

Prob bij die pro producten is dat ze die nooit eens in voorraad hebben ergens, en of ik dat dan eens kan horen. Ik zou ook liefst maar 900 euro uitgeven ipv 1800 euro, maar ik wil dan ook wel waar voor men geld.

Ik zoek nu juist naar een oplossing waar ik niet met kabels en micros en standen enzo moet gaan zeulen om locatie opnames te maken, die 2 dingen komen nu dus uit de hemel gevallen.

Attachments

• 13436648.jpg
    13436648.jpg
    1,6 KB · Bekeken: 99
Back