tb-303 pattern fade uit?

G

Guest

Guest
Hoi,

Was net met m'n tb-303 bezig en heb een pattern gemaakt wat langzaam uitfade....
Ik snap niet waarom dit gebeurd, dus als iemand weet waarom het gebeurd dan hoor ik het graag.

Het pattern is als volgt opgebouwd:
step 1 note c, lengte 8 steps met een slide erop.
step 9 note c#, lengte 8 steps met een slide erop.

Na elke keer rond wordt het volume zachter en na 3 keer rond is het volume uit.

Denk zelf dat het iets met de slide en de interne envelope te maken heeft..

Groeten Bruce

heb het ff gechecked .

als je glides aanzet word er in de sequencer omgeschakeld van step naar vasthouden ( dus lampje van de step - knop is uit -- lampje van de A knop is aan)

daar je overal glides plaatst word er geen noot meer getriggerd , ook de eerste noot dus niet meer ( ondanks het feit dat die wel als step gemarkeerd is ) .

duidelijker kan ik het niet uitleggen - lol

Hoi

Owkee, dan weet ik nu in ieder geval waarom die dit doet.... is opzich wel creatief toe te passen. Kom soms handen te kort met spelen :D

*edit* waarom doet hij er dan 3 keer over om stil te vallen, in die drie keer triggert hij wel de noten, maar met een zachter wordend volume

Bedankt.

Groeten Bruce

lol ,
nu moet ik gokken net als jij .

Mijn gedachte is dat er geen noten meer getriggerd worden , maar dat de glide helemaal word uitgespeeld . normaliter hoor je na een "korte" glide in een pattern alweer het volgende nootje en daarmee word de glide afgebroken . Iig . mijn tb reageert hetzelfde als die van jou , hijs dus nie kapot :)

Inderdaad ik heb dat ook al gehad en het rare is dat hetzelfde patern in rebirth de noot wel opnieuw getriggerd wordt en het pattern dus niet uitfade.

Origineel geplaatst door spycell
Inderdaad ik heb dat ook al gehad en het rare is dat hetzelfde patern in rebirth de noot wel opnieuw getriggerd wordt en het pattern dus niet uitfade.

Zie je wel dat Rebirth beter is :D

Wat ook een voordeel aan Rebirth is, is dat de tuning een bereik heeft van 2 oktaven. Vind het toch jammer dat de 303 dat niet kan. Althans...misschien is er een mod voor? :)

Antwoord op BRZ z'n vraag is simpel: de VCA wordt niet opnieuw getriggert bij een note met slide.

@Slydog: de 303 heeft een transpose UP en DOWN, samen maakt dat 3 octaven. Of bedoel je de tunning pot?

Origineel geplaatst door cowbell
Antwoord op BRZ z'n vraag is simpel: de VCA wordt niet opnieuw getriggert bij een note met slide.

@Slydog: de 303 heeft een transpose UP en DOWN, samen maakt dat 3 octaven. Of bedoel je de tunning pot?
Sly Dog bedoelt de tuning knop naast de cutoff. Die heeft in rebirth een bereik van 2 oktaven.

Hoe weet je dat ik hoor dat zefs niet.

Origineel geplaatst door ProtoHuman
Sly Dog bedoelt de tuning knop naast de cutoff. Die heeft in rebirth een bereik van 2 oktaven.
Okay, heb dat nooit gechecked maar die gaat toch ook best ver. Hoe ver eigenlijk?

Origineel geplaatst door spdk
Zie je wel dat Rebirth beter is :D

nu ik lees dat ie een octaaf meer getuned worden ben ik ook overtuigd ja :duivels:

Bedankt voor de antwoorden.......heb m'n 303 verkocht........rebirth is nu toch gratis 8o)

bRzoepkip

Back