modulair analoog sound design?

Malanox

een dubbele graag...
jaja, m'n eerste serieuze post hier....

ik heb een hele fijne zelfgebouwde, modulaire, analoge synth...
een PAIA P9700S.... geweldig ding, maar je moet een hele studie gedaan hebben om daar de geluiden uit te halen die je wilt horen....
vind 't ook niet erg om zo'n studie te doen, maar waar begin je? met pielen alleen kom ik er niet...

laat ik het duidelijker stellen:
wie weet goede boeken over "analog sound design" of kan mij alles vertellen over modulaire synths.....

En voor boekjes over o.a. analoge synthese kan je misschien eens een kijkje nemen bij Wizoo, bijvoorbeeld het boek Analog Synthesis
wizba00001enm.jpg

ik heb bij mijn micromod daar ook een boek van bijgekregen, en die redelijk aardig geschreven !

music house gaat een cursus modulaire synthese gegeven. voor een belachelijk bedrag overigens (525 euro!) maar daarvoor heb je wel een hele smak lessen (24 geloof ik) door rob hordijk, misschien wel dé nederlandse autoriteit op modulaire synthese-gebied.

en je kan ook nog s kiezen of je het wil leren op een clavia nordmodular of een doepfer systeem.

www.the-music-house.com

ps: op de site staat nu nog nix, dus misschien moet je ff bellen

Oudegracht 310
3511 PK Utrecht
tel: 030-6065009

NEEEE! ik verkoop em niet!:P m'n super synth, waar ik zoveel uurtjes op heb zitten ploeteren...
wat ik me wel afvraag, wat zou die opbrengen...?;)

Internet!

Internet!

Er is op internet ontzettend veel te vinden over analoge synthese. Maar bijvoorbeeld de handleiding(en) van de Doepfer A-100 of MicroModular zijn een goed begin.

Die dingen van Doepfer zijn tegenwoordig gewoon van hun site af te downloaden.. en bieden echt veel informatie. Nadeel is dat het per module geschreven is.. maar goed.. je moet er iets voor over hebben natuurlijk.

Zou je een foto kunnen plaatsen, dan kennen ze zien wat
het waard is voor de duidelijkheid :hij is niet tekoop !!
Heb je hem zelf gebouwd ??? Wat waren de matriaal kosten ??
En de schatting van de tijd [ik heb toch tijd zat]

helaas heb ik nog geen foto, maar ik mag wel zeggen dat deze in zeer goede staat verkeerd (al zeg ik het zelf)...
totale tijd, dat ik ermee bezig ben geweest, weet ik niet precies, ik denk ongeveer 4 weken in de avonduren (3 uur per avond plus de rest in het weekend)...

moet wel zeggen dat ik het solderen al een beetje in de vingers heb, heb ook een behoorlijk technische opleiding achter de rug, enige ervaring is zeker wel vereist...

de totale kosten waren ongeveer 1500 ouderwetse piekies...

nee inderdaad, hij is niet te koop, ben veel te trots dat ie zo goed gelukt is, maar ben gewoon benieuwd...
ook al krijg ik er nog niet altijd uit wat ik wil, maar vandaar dit onderwerp...

Ik heb nog nooit modulair geklooit en wat solderen betreft
heb ik enkelt grof werk gedaan ken mijn oom lief aankijken ??
waar bestel je alle spullen zn bouw doos en is dat inc of
exc behuizing

Oke dan het een rack en die mini synth is erg cool !!
ik ga er lekker rond neuzen en dat heeeele vette dat ben
ik ooit tegen gekomen {die foto}

:{ ff een fotootje... gejat van de paia-site, maar goed... de mijne ziet er PRECIES zo uit... hehehe

Back