Regels voor levering clip/hit

Dave Wonderkind

Nieuwkomer
Ik ben de laatste tijd met mijn band;munami bezig met een single te maken(en prob. een clip daarbij,) en nu vroegen we ons een beetje af hoe het zit met regelgeving omtrent zoiets. Moet je aan bepaalde voorwaarden voldoen om iets uberhaubt uitzendbaar te laten zijn? Een maximale lengte oid? Ik dacht dat een nummer minimaal 3 minuten moest duren, maar dat is ook maar uit de lucht gegrepen, iemand die ons kan helpen?

Re: Regels voor levering clip/hit

Origineel geplaatst door Dave Wonderkind
Ik ben de laatste tijd met mijn band;munami bezig met een single te maken(en prob. een clip daarbij,) en nu vroegen we ons een beetje af hoe het zit met regelgeving omtrent zoiets. Moet je aan bepaalde voorwaarden voldoen om iets uberhaubt uitzendbaar te laten zijn? Een maximale lengte oid? Ik dacht dat een nummer minimaal 3 minuten moest duren, maar dat is ook maar uit de lucht gegrepen, iemand die ons kan helpen?

Ik denk dat je song vooral niet te lang moet worden (zeg max. 5 minuten), anders wordt het in deze hap-slik-weg-maatschappij al gauw doorgespoeld (als in WC :D).
Verder is het altijd verstandig in de clip geen beesten te slachten, doet het ook meestal niet zo goed
:engel:

Is het niet zo dat je pas buma/stemra rechten kan ontleden aan een track als die meer dan 3min wordt gebroadcast. (of dat nu, tv, radio of dj-set is)?

Zo even uit het hoofd...

Ik hoop voor je dat het Urban is dat jullie maken, want anders maak je erg weinig kans. Ik hoorde dat TMF alleen nog maar Urban wil (gaan) uitzenden, en de Box neigt ook die richting uit.

Ik denk dat jullie aan MTV en TMF wel een goed voorbeeld hebben. Veel snelle clips, dus veel knippen maken.
Mooie vrouwen is ook in, maar niet origineel. Je bent origineler wanneer jullie de clip in het plaatselijk bejaardenhuis opnemen. Leuk. Hebben die oudjes ook eens een verzetje.
Qua lengte zijn daar natuurlijk geen regels. De gemiddelde song loopt gemiddeld zo'n 3,30 min dacht ik zo.
Veelal hebben singles een intro, zodat de DeeJay kan praten, terwijl er nog niet gezongen wordt.

Gewoon jullie eigen ding doen. Komt alles goed. Niet focussen op een "Hit" want dan slaan jullie de plank "miss"

Origineel geplaatst door Deimos
Ik hoop voor je dat het Urban is dat jullie maken, want anders maak je erg weinig kans. Ik hoorde dat TMF alleen nog maar Urban wil (gaan) uitzenden, en de Box neigt ook die richting uit.

Diep triest,.alsof urban het enige is waar de jeugd naar luistert. Of is dat echt zo ??

Ik keek al erg weinig naar TMF en the BOX ... dat zal dan nog minder worden :D ;)

Het enige wat ik leuk vind aan MTV is niet muziek ,maar MTV made bijvoorbeeld... altijd grappig om te zien of het lukt om iets te doen wat de persoon nooit eerder heeft gedaan en wat totaal anders is dan wat die persoon normaal doet ( qua hobbies, sport, etc. ).

ja psies al die programma's die MTV écht tot muziekzender maken :confused:

Back