2 x 20" tft of 1 x 24" tft?

pinxt

Nieuwkomer
Hoi allen,

Ik sta voor de keuze tussen 2 x 20 inch tft of 1 x 24 inch tft. Nu zou ik graag jullie meningen willen horen...
Kortom: Zou je liever voor 2 schermen of voor 1 groot scherm gaan in je studio?

Alvast bedankt!

ik had eerst 2 17" crt`s naast elkaar staan. Een voor de sequencer en een voor de rest. Maar nu ik een 19" crt heb vind ik het eigenlijk wel zat.

Denk dat het meer aan jezelf ligt, hoe jou manier van werken is. Ik vind het fijner om af en toe met de muis naar een andere vieuwport te switchen, dan steeds met m`n hoofd van links naar rechts te schieten. Ik ben meestal toch niet in allebei tegelijk bezig.

Wat gebruik je? ik denk als je veel softsynths, plugs etc gebruikt, dat het handig is om er 2 te hebben. Maar als je je pc/mac alleen gebruikt om te sequencen/hardware aan te sturen, dan is 1 grote wel handig.

De bedoeling is idd vooral software te gebruiken Ableton, Cubase, Reason etc.
Ik heb zelf geen hardware (naast een paar controllers en een keyboard) en ben voorlopig niet van plan dit te gaan kopen.

vraag je eerst eens af hoe ver de afstand tussen de monitor en jou gaat staan is de afstand te klein zou ik voor de 20"gaan is de afstand bijna een meter dan is de keuze voor een 24" makkelijk gemaakt.

24 inch schermen hebben native resoluties van 1920 x 1200. Iig die van Dell. Ik vraag me dan ook af of je dan nog wel wat kan lezen op een meter :) Iemand toevallig ervaringen mee?

Ik zou altijd voor de 2x optie gaan. 2x 20 inch levert je veel meer beeldruimte (40" breed) op dan 1 keer 24 inch (naast het feit dat het goedkoper is). Zelf 2x 19 inch levert je meer op. Ik werk voornamelijk met cubase en heb de mixer en plugins op 1 scherm staan en het arrangement window + transport bar in de andere. Dat mixt het fijnst vind ik. Ik gebruik eigenlijk geen andere programma's voor muziek (behalve plugins in cubase).

Hanz heeft geloof ik een 23" Persoonlijk zou ik voor twee schermen gaan. Past meer op en is goedkoper.

Ikzelf gebruik 2 x 19 inch momenteel, en daar past inderdaad meer op dan 1 x 24 inch. Daarenboven vind ik het prettiger werken dan op een 24 inch, omdat de resolutie van een 24 inch tft-scherm hoger ligt, wat betekent dat de tekst op het scherm in dat geval "kleiner" wordt weergegeven. Bovendien is de oplossing met 2 schermen goedkoper, maar je mag natuurlijk niet vergeten dat je videokaart in dat geval 2 beeldschermen moet ondersteunen.

Re: 2 x 20" tft of 1 x 24" tft?

Origineel geplaatst door pinxt
2 schermen of voor 1 groot scherm [...] in je studio?

Je studio heeft een sequencer. Die werkt in de breedte. 2 x 20" is stukken breder dan 1 x 24"; hoogte heb je namelijk niet zozeer nodig. Dat met die randen in het midden valt een hoop mee - je zult vanzelf merken dat je voornamelijk op 1 scherm kijkt met de andere als extra hulp erbij.

Ik heb zelf 2 x 19" CRT. Wel loodzwaar helaas, maar even omruilen voor de gein zit er nog niet in, en de kleurenweergave op TFT is me nog niet goed genoeg (ik freelance er wat bij met grafisch design en zo).

Videokaarten die 2 schermen ondersteunen zijn overigens belachelijk goedkoop, zolang je geen Half-Life 2 hoeft te spelen :).

ik heb nou ook 2 19 inch schermpjes en afgezien van het feit dat ik de derde defect at levering al heb gekregen

vindt ik het heerlijk werken

lekker fl studio over 2 schermen strekken en al die onoverzichtelijke venstertjes verdelen over de schermen

helaas treffen de kapotte spullen mij altijd dus heb ik maar 1 week met 2 keer 19 inch kunnen werken en zit ik nou met 1 19 inch monitor

of nouja kapot flink kleur verschil

dus als je ze koopt zet ze even in de winkel naast elkaar om te kijken of de kleuren gelijk zijn want anders ga je spijt krijgen

ze zijn zelfs groot genoeg om van een redelijke afstand fatsoenlijk tv te kijken

Ik heb zelf een dell 24", en die heeft grotere pixels dan de 20" versie. Dat maakt het allemaal een stuk lekkerder werken.

Daarnaast hou ik zelf niet zo van 2 monitors.

Ik zou gewoon de 24" nemen.. beste investering die ik tot nu toe gedaan heb in mijn computer zooi

Ik zeg: neem lekker een WIDESCREEN LCD op een fatsoenlijke maat (23"+)
Precies wat Yoozer zegt: sequencers en DAWs zijn horizontaal georienteerde pakketten.
En ik zou gek worden als ik de hele dag zo'n spleet recht voor m'n hoofd zag... :kont:

(zei ik dat nou echt? :o: )

... waar normaliter de 2 monitors op elkaar zouden aansluiten, bedoel ik dus!

Widescreen is idd een hele verbetering, ik heb nu een 20inch philips breedbeeld lcd. Het werkt echt een stuk lekkerder omdat je gewoon veel meer oppervlak hebt, ik draai nu de resolutie 1650 x 1050; maar als je een 24inch heb is 1900x1200 een prima resolutie om alles nog goed te kunnen zien...

Had Dell geen aanbieding met 2e voor halve prijs?
Kunnen 2 van 24" er toch ook wel af? (Katjsing!)
Ik vind dat ze een mooi strak beeld hebben iig.

Het hangt er idd vanaf wat je fijn wint werken.
2 schermen kun je gebruiken voor 1 scherm voor sequence en 1 scherm mixing. Waarbij het mixing gedeelte ook als 'meterbrug' kan gebruiken.

Ik heb 2 x HD Cinema displays van Apple (23 inch widescreen)

Deze hebben een smalle rand zodat die spleet wel meevalt (en ik heb de ene iets schuin achter de ander staan zodat er maar van een scherm de rand te zien is.)

Geeft me een resolutie van 3800 x 1200.
Werkt echt super, een scherm mijn arrange de ander de trackmixer, filters and audiorealism bassline met orignele tb303 skin x 2

Vooral met drag en droppen zijn 2 schermen makkelijk vind ik....

Op PC werkte ik met 2 x 19 inch Iiyama VisionMasterPro 454s en die kunnen 2048 res aan maar beter is het leesbaar op 1600x1200 (alleen heb je hier inderdaad wel een rand van 4cm per scherm is 8cm totaal. Maar ik heb altijd arrange op een scherm, plugs etc op de andere dus die spleet interresseert me geen reet ;) )

Ik werk zelf met 2*17". En dat is voor mijn doeleinden ook voldoende. Ik zit niet echt ver van de schermen af, dus groter heb ik niet nodig. Op mijn linker scherm heb ik reason staan, op t rechter cubase. Dat jaat prima !!

Mijn keuze zou 2* scherm zijn. (deze keuze heb ik al gemaakt) ...

Back