Sysex Roland A-220

pjeut

Ouwe rot
Hallo, ik heb m'n conviguratie inmiddels zo dat de MIDI-out van m'n RM1x eerst naar de A-220 MIDI-separator gaat, en vervolgens gaan de A en B outputs naar de Akai ME-30P en daar vandaan naar de diverse apparaten.
Nou zou het mooi zijn als de instellingen van de A-220 ook middels sysex opgeslagen kunnen worden in de rm1x.
Weet iemand van jullie welke de sysex-messages zijn voor de A-220, of weet iemand hoe je met de A-220 een MIDI-dump kan uitvoeren?
Ook houd ik me voor een manual aanbevolen (digitaal of papier). Ik hoor wel.

Groeten,
Pjeut.

Niemand...

Niemand...

...iets te melden over die A-220:erm: .
Tja, gangbaar is anders, maar toch zie ik wel met enige regelmaat dit apparaat in een thread voorbij komen.
Mag ook een linkje zijn, maar googlen door mijzelf heeft echt niks opgeleverd.:W

Pjeut.

Bedankt..

Bedankt..

..'k zal 'em PB-en.

Groeten, Pjeut.

Euh... Bulk ingedrukt houden en dan Dump indrukken.

Veel simpeler is het niet.

Zit je...

Zit je...

...nou te dollen, of is dit serieus? :confused:

Even voor de duidelijkheid, ik heb die A-220 nou ruim een week, heb 'em even aangesloten en geprobeerd, en vervolgens m'n hele gear in dozen opgeborgen, want we zijn aan het verbouwen. En ik kan me die knoppen die je noemt niet herinneren.
:frons:

En eigenlijk weet ik wel zeker dat ze d'r niet opzitten.
Pjeut, jonge, ze hebben je weer te pakken. [JEUGDTRAUMA-MODE AAN]Net als vroeger op de basisschool met verstopppertje, of dat iedereen alles wat ik zei herhaalde, of..., of...;{ [JEUGDTRAUMA-NODE UIT].

:dubbel:

Chill, heb speciaal voor je de manual gepakt van mijn A-220. Die knopjes zitten voorop.

Dit is de manier om een bulk dump te maken. echt :)

Schiet mij maar in de feestverlichting.

Schiet mij maar in de feestverlichting.

Maar ik geloof je, Q, ik kan mezelf wel voor m'n kop slaan dat ik ze zelf niet gezien heb.
Ik ga vanavond nog die doos weer even te voorschijn trekken, en checken.

Nog even een andere vraag. Is die manual echt een onmisbaar ding, of kan ik het verder wel op m'n intuïtie af? De A-220 doet volgens mij eigenlijk maar één simpele klus: hij splitst de 16 kanalen in twee groepen en gooit de ene groep naar A en de andere naar B, van zowel A als B zijn er twee MIDI-outputs. Ik heb van beide MIDI-outputs maar de eerste genomen en dat werkt, maar maken die twee nog verschil uit?
Of zijn er toch nog andere toepassingen dan wat ik hierboven noem?

Alvast bedankt.

Je kan zelfs bepaalde noten sepparaat naar kanalen sturen, zelf maak ik geen gebruik von die funktie.

De A-220 laat zich vrij makkelijk bedienen, ik heb de handleiding vrijwel nooit nodig gehad. Gewoon even naar het paneel turen doet meestal wel de truuk, en anders is google je vriend.

Q, bedankt...

Q, bedankt...

Origineel geplaatst door The Q
Je kan zelfs bepaalde noten sepparaat naar kanalen sturen, zelf maak ik geen gebruik von die funktie.

Zal ik ook niet doen.

en anders is google je vriend.

Nou, dat valt dus vies tegen. 'k Heb niks kunnen vinden behalve één of andere site met de uitleg om de fabrieksinstellingen terug te krijgen. Ook op rolandus.com en op sonicstate is niks bekend.

Maar, ik red me er wel mee. Q, nogmaals bedankt..

:slotje:

Tja ... laat antwoord ... maar ja: vakantie is vakantie :mexico:

Ik zie dus ook dat je ondertussen het antwoord al gekregen hebt :okdan: Zo kan je dus per song in het begin van je sequence een bepaalde configuratie van je A220 opslaan ;) .

Veel plezier verder met dit eenvoudige maar ó zo nuttige apparaat.

:doei:

Back