novation x-station

stevy

Ouwe rot
Hallo mensen,

Omdat ik nieuw ben zal ik me eerst even voorstellen, ik ben stephan uit egmond ben 19 jaar en werk met reason 3.0.

Ik ben opzoek naar een nieuwe midi controllertje, of mss als het geld het toelaat een leuke synth. Nu lees ik maar weinig over de novation x-station. Heeft iemand ervaring met dit ding? Wat raad jij aan? Waar kan ik op rekenen? Wat vindt jij ervan?

Bedankt. Ben nog aardig nieuw in deze wereld, als ik iets fouts doe of zeg, zeg het me.

Laatst gewijzigd:
Hier is al ea over gepost. Ik zou zeggen zoek het even op.
Korte samenvatting mijnerzijds.

De eerste drivers was een klein drama. Maar tegenwoordig zit dat allemaal wel snor.
En hij lijkt duur, maar het is alles in een met een lekker klinkende synth.
Ideale controller en 2 octaven om dingen in te spelen voor de held met 1 hand. :D

Groot verschil is dat er in een x-station een audio interface ingebouwd (geluidskaart) zit. Het is dus een veelzijdig alles in een apparaat. Of dat voor jou ook echt handig (en nodig) is, moet je voor jezelf uitmaken. Heb je bvb. al een (goede) geluidskaart..

Origineel geplaatst door Flesje
Groot verschil is dat er in een x-station een audio interface ingebouwd (geluidskaart) zit. Het is dus een veelzijdig alles in een apparaat. Of dat voor jou ook echt handig (en nodig) is, moet je voor jezelf uitmaken. Heb je bvb. al een (goede) geluidskaart..

Hmm, ik denk dat ik inderdaad hiermee maar ga beginnen. Eventueel kan ik later een echt leuke synth erbij nemen. Ik lees ook aardig wat over de ks5. heeft die ook zon audio interface? Of is dat weer puur synth gericht?

Pardon? De X-station IS een echt leuke synth.
Die qua klank trouwens erg veel op een K5 lijkt.

Mocht je dan meer gear willen scoren zou ik je adviseren om verder dan Novation te gaan kijken. ;)
Wie weet kun je dan wel een JP8000 voor 400 euries scoren. ;)

Origineel geplaatst door fuse
Pardon? De X-station IS een echt leuke synth.
Die qua klank trouwens erg veel op een K5 lijkt.

Mocht je dan meer gear willen scoren zou ik je adviseren om verder dan Novation te gaan kijken. ;)
Wie weet kun je dan wel een JP8000 voor 400 euries scoren. ;)

hehe ok 8D. Ja ben ook een beetje op zoek naar een jp8000, maar op dit moment slechts 1 iemand op internet die hem nog heeft en hem voor 750 euro verkoopt en niet minder. Vind ik toch ff wat teveel.

Back