advies gevraagd opzet studiootje

jopa

Ingeburgerd
Hallo allemaal,

Wie kan mij advieseren wat ik alsnog moet doen/aanschaffen om een kleine studiootje op te zetten,

appartuur die ik heb zijn:

yamaha motif 6
behringer ddx 3216
cubase sx
protools die alleen onder windows 98 draait(nog niet uitgeprobeerd)
audiomedia III en een pc pentium 4

midi-en lukt me al aardig, wil nou ook analoog opemen, echte drums, gitaar en zang opnemen via de beringer en bewerken in cubase of protools

met de motif, lukt het mij om het aan te sluiten cubase,

nu ben ik aan het uitproberen de behringer aan te sluiten op cubase,

mijn vraag is eigenlijk, wat ik eigenlijk kan met de apparatuur die ik heb, gaat mij meer om de drums die ik wil opnemen en het opslaan op de schijf en bewerken in cubase/protools met behulp van de behringer

ik weet zelf niet of het allemaal kan

wie geeft mij advies

bijvoorbaat bedankt

Re: advies gevraagd opzet studiootje

Origineel geplaatst door jopa

mijn vraag is eigenlijk, wat ik eigenlijk kan met de apparatuur die ik heb, gaat mij meer om de drums die ik wil opnemen en het opslaan op de schijf en bewerken in cubase/protools met behulp van de behringer

ik weet zelf niet of het allemaal kan

wie geeft mij advies

bijvoorbaat bedankt

Ghehe, dat is spannend, als je allemaar apparatuur hebt., maar niet weet wat je er allemaal mee kan. Ik wou dat ik die luxe had :D

Ik snap jouw middelen tot nu toe niet helemaal...

Ik snap jouw middelen tot nu toe niet helemaal...

Die Motiv; wil je die vanuit SX aansturen, of is het alleen maar een masterkeyboard. Heb je nog andere midi-geluidsbronnen (bijv. plugin's). Je hebt twee sequencerprogramma's, maar met welke wil je zélf verder (ik zou trouwens niet met een oude versie van een sequencerprogramma werken als je voor de rest alles zo state of the art-mogelijk aan wilt pakken. Je hebt een DDX 3216, dus je wilt digitaal opnemen. Zijn de omzetters van de 3216 voldoende naar je smaak, en heb je voldoende inputs?

Als ikje site bekijk, maak je dus deel uit van een acoestische percussiegroep. Dat betekent volgens mij veel muzikanten die tegelijk inspelen, dus....véééél microfoon en.... véééél inputs. Had je niet beter voor een analoge mixer met veel inputs kunnen kiezen?

als jij nog op win 98 draait, heb ik eventueel nog een leuke geluidskaart in de aanbieding
de lexicon core 4 ingangen
8 uitgangen voor maar 100 euro
ding klinkt fantastisch alleen zij er geen drivers meer voor voor win 2000/xp en os 10

gheh, heb die Core zelf verkocht voor 30 eu, fantastisch geluid maar vastzitten op WIN98 of MacOS9 wil niemand meer.

Maar goed,
mijn vraag is eigenlijk, wat ik eigenlijk kan met de apparatuur die ik heb
topicstarter heb je de handleidingen al een beetje door lopen bladeren? Lijken me toch wel onderwerpen die daarin terug te vinden zijn.

Re: advies gevraagd opzet studiootje

Hallo allemaal,

Wie kan mij advieseren wat ik alsnog moet doen/aanschaffen om een kleine studiootje op te zetten,

Hoi,

inderdaad wat pieut zegt

wat je in ieder geval nog nodig hebt zijn:

microfoons,

vooral voor de drums..

onderschat dit niet!!
nummers vallen of staan vaan met goede drums..
idem dito voor gitaar. hier heb je wel redelijke software voor

je digitale spulletjes zit wel goed volgens mij..

succes

Re: Ik snap jouw middelen tot nu toe niet helemaal...

Re: Ik snap jouw middelen tot nu toe niet helemaal...

Origineel geplaatst door pjeut
Die Motiv; wil je die vanuit SX aansturen, of is het alleen maar een masterkeyboard. Heb je nog andere midi-geluidsbronnen (bijv. plugin's). Je hebt twee sequencerprogramma's, maar met welke wil je zélf verder (ik zou trouwens niet met een oude versie van een sequencerprogramma werken als je voor de rest alles zo state of the art-mogelijk aan wilt pakken. Je hebt een DDX 3216, dus je wilt digitaal opnemen. Zijn de omzetters van de 3216 voldoende naar je smaak, en heb je voldoende inputs?

Als ikje site bekijk, maak je dus deel uit van een acoestische percussiegroep. Dat betekent volgens mij veel muzikanten die tegelijk inspelen, dus....véééél microfoon en.... véééél inputs. Had je niet beter voor een analoge mixer met veel inputs kunnen kiezen?

Hallo Pjeut,

bedankt voor je reactie,

ik gebruik de motif voor wat piano bas syntesizer partijen, en stuur cubase met de motif dmv transportknoppen ed, ik begruik de sounds van de motif.
Cubase gebruik ik om te mixen,(indien mogelijk, ben aan het uitzoeken, behringer 3216 als remote/ midi controller of hoe je het ook noemt, de cubase te bedienen

daarnaast wil ik echte drums percussie/trommels opnemen, van daar die behringer,
alleen zit ik te denken aan de opslag, (wavfiles drums percussie etc) ik heb een pc daar kan ik toch ook van alles opslaan?

De vraag is, hoe krijg ik de afzonderelijke uitgangen in de pc
mijn vraag is eigenlijk wat moet er tussen(wat voor apparaat) om de drum/percussie partijen afzonderlijk van de behringer in de computer(cubase)

Re: Re: advies gevraagd opzet studiootje

Re: Re: advies gevraagd opzet studiootje

Origineel geplaatst door Frank-T
Hoi,

inderdaad wat pieut zegt

wat je in ieder geval nog nodig hebt zijn:

microfoons,

vooral voor de drums..

onderschat dit niet!!
nummers vallen of staan vaan met goede drums..
idem dito voor gitaar. hier heb je wel redelijke software voor

je digitale spulletjes zit wel goed volgens mij..

succes

Frank T

ook bedankt voor je reaktie

jopa

Jahaaaaa................

Jahaaaaa................

Hallo Pjeut,

bedankt voor je reactie,

ik gebruik de motif voor wat piano bas syntesizer partijen, en stuur cubase met de motif dmv transportknoppen ed, ik begruik de sounds van de motif.
Cubase gebruik ik om te mixen,(indien mogelijk, ben aan het uitzoeken, behringer 3216 als remote/ midi controller of hoe je het ook noemt, de cubase te bedienen

daarnaast wil ik echte drums percussie/trommels opnemen, van daar die behringer,
alleen zit ik te denken aan de opslag, (wavfiles drums percussie etc) ik heb een pc daar kan ik toch ook van alles opslaan?

De vraag is, hoe krijg ik de afzonderelijke uitgangen in de pc
mijn vraag is eigenlijk wat moet er tussen(wat voor apparaat) om de drum/percussie partijen afzonderlijk van de behringer in de computer(cubase)

Da's een kwestie van je geluidskaart. De meeste geluidskaarten hebben vaak maximaal 4 stereo audio-ingangen. Maar ja, als je een digitale mixer hebt, ga je geen audio-ingangen gebruiken. Nou ken ik jouw geluidskaart niet, maar die heeft vast een digitale ingang. Nu ben ik zelf geen kenner van digitaal opnemen, maar zééér velen op dit forum wél. In ieder geval is het een kwestie van de digitale uitgang van je mixer naar de digitale ingang van je geluidskaart, en dan moeten beiden ook nog multitrack zijn. Als dat niet het geval is, zul je nog een aparte interface (ADAT, Motu, etc.) moeten hebben om meerdere tracks tegelijk in je PC te loodsen.

Maar nogmaals; ik weet daar niet zoveel van. Dus een oproep aan een ieder: help Jopa hier mee op weg.

Back