Sound NL2 Versus G2

Origineel geplaatst door Lacertus
Ik heb heel even met een G2 keys mogen spelen, en qua user interface is hij echt 100x beter dan de G1. Echter, voor mezelf vind ik het prijsverschil té groot. Ik ben geen programmeur, maar muzikant: ik wil niet patchen, maar herrie maken! Natuurlijk wil ik wel de patches die ik heb naar eigen smaak aanpassen, maar daar zit voor mij de échte lol niet in.
Die afweging moet ieder voor zich maken: wil je freaken en lekker modulair gaan patchen, en dit offline goed -en vooral makkelijk- kunnen editen: dan zou ik voor de G2 gaan.
Maar, Voor mij is de G1 méér dan voldoende: paar lekkere vocoders erin, paar vette basjes/leads/etc, freaky geluidjes, en tot slot een paar controller patches voor mijn andere synths, en klaar is klara. Daar heb ik geen G2 voor nodig, maar ik heb wel nog -bijna- genoeg centjes over om een Speckie te kopen (bijvoorbeeld)...

De lol zit hem bij mij dus juist wel in het patchen. Oh ik wil daar en daar distortion of overdrive hebben -> knal....erin patchen die handel...i-de-aal gewoon.

Verder ben ik niet van plan om een g2 keys te kopen. Betere interface of niet, het is echt schandalig dat je DUIZEND euro meer moet betalen voor een paar toetsen en knopjes.

Ok het is wel makkelijk met die losse LCD's enzo maar kmop.....DUIZEN euro mensen!

Origineel geplaatst door virkaz
nr2 is gewoon rap met resultaten! dat maakt hem voor mij erg bruikbaar!

Vandaar ook de grote populairiteit van de NordLead2.
Die eenvoud heb je niet op een G2, helaas.

Wout

Origineel geplaatst door Acidfever
Verder ben ik niet van plan om een g2 keys te kopen. Betere interface of niet, het is echt schandalig dat je DUIZEND euro meer moet betalen voor een paar toetsen en knopjes.

Ok het is wel makkelijk met die losse LCD's enzo maar kmop.....DUIZEN euro mensen!

Je vergeet de voiceuitbreiding...

Origineel geplaatst door Vl1
Je vergeet de voiceuitbreiding...

Nee hoor....da's op de G2x.....die is NOG duurder!

Dit zijn de prijzen bij thomann:

G2 engine: 899 Euro

G2 Keys (zonder expansion dus): 1999

G2x (met expansion dus): 2599

Je moet dus voor een keys 1100 euro meer betalen! Dan krijg je een aantal toetsen, een stuk of acht draaiknoppen en voetpedaal aansluitingen voor.

Ik vind het erg duur in ieder geval! Als je dan kijkt naar het verschil tussen de G2 keys en G2x....daar krijg je het expansion board in plus het grotere keyboard en een paar andere zaken geloof ik.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Wout Blommers
Vandaar ook de grote populairiteit van de NordLead2.
Die eenvoud heb je niet op een G2, helaas.

Wout

Andere doelgroep idd... Maar modulair moet je ook liggen denk ik.
Ik heb er helaas (op moment) niet al te veel tijd voor, maar het lijkt me reuze interessant. Begin wel eens met Synth-edit oid ;-)

Origineel geplaatst door Acidfever
Nee hoor....da's op de G2x.....die is NOG duurder!

Dit zijn de prijzen bij thomann:

G2 engine: 899 Euro

G2 Keys (zonder expansion dus): 1999

G2x (met expansion dus): 2599

Je moet dus voor een keys 1100 euro meer betalen! Dan krijg je een aantal toetsen, een stuk of acht draaiknoppen en voetpedaal aansluitingen voor.

Ik vind het erg duur in ieder geval!

Klopt als een bus, kan Wout daar nix aan regelen? hehe
Echt mega duur die keys :/

Origineel geplaatst door Vl1
hmm op ebay zie ik de G2x regelmatig nieuw staan voor ongeveer 2000 euro..

Mjah ik koop gewoon liever bij een winkel i.p.v. via ebay.....zeker als we het over zulke bedragen hebben.

En als zoiets uit Amerika moet komen dan komt de afrekening later nog wel.....ik heb het dus gewoon over actuele winkelprijzen in Europa.

als je echt de sound van de nord2 wil ga dan voor de modular g1.
heb zelf een nord rack 2 gehad en hoewel ik de synth nogall beperkt vondt qua routings was het desalniettemin leuk om er snel resultaten mee te bereiken ,heb een patch gemaakt voor de nord modular die de nord 2 feilloos nabootst (de arppergiator en de delay features buiten beschouwing gelaten),een paar parameters aanwijzen en een kenton control freak en je hebt de nord rack 2 intuitieve user interface .

Back