Acidfever
There's no "I" in denial.
Origineel geplaatst door Lacertus
Ik heb heel even met een G2 keys mogen spelen, en qua user interface is hij echt 100x beter dan de G1. Echter, voor mezelf vind ik het prijsverschil té groot. Ik ben geen programmeur, maar muzikant: ik wil niet patchen, maar herrie maken! Natuurlijk wil ik wel de patches die ik heb naar eigen smaak aanpassen, maar daar zit voor mij de échte lol niet in.
Die afweging moet ieder voor zich maken: wil je freaken en lekker modulair gaan patchen, en dit offline goed -en vooral makkelijk- kunnen editen: dan zou ik voor de G2 gaan.
Maar, Voor mij is de G1 méér dan voldoende: paar lekkere vocoders erin, paar vette basjes/leads/etc, freaky geluidjes, en tot slot een paar controller patches voor mijn andere synths, en klaar is klara. Daar heb ik geen G2 voor nodig, maar ik heb wel nog -bijna- genoeg centjes over om een Speckie te kopen (bijvoorbeeld)...
De lol zit hem bij mij dus juist wel in het patchen. Oh ik wil daar en daar distortion of overdrive hebben -> knal....erin patchen die handel...i-de-aal gewoon.
Verder ben ik niet van plan om een g2 keys te kopen. Betere interface of niet, het is echt schandalig dat je DUIZEND euro meer moet betalen voor een paar toetsen en knopjes.
Ok het is wel makkelijk met die losse LCD's enzo maar kmop.....DUIZEN euro mensen!