even voorstellen

A

andre vH

Guest
Hallo allemaal,

Ik ben Andre en ik heb me hier dus net aangemeld als nieuw lid. Sinds een tijd lees ik hier anoniem mee in het forum en vond het nu eens tijd worden om me aan te melden.

Even iets over mezelf :
Voor mij is dit allemaal erg nieuw, het op "elektronische wijze maken van muziek" ;) Ik ben bassist en heb lichte-muziek (jazz) gestudeerd aan het conservatorium. Met bas spelen verdien ik tevens mijn brood, ik geef les op een muziekschool en speel in een band.

Ik heb altijd al belangstelling gehad voor synthesizers en sequencers maar heb er nooit echt iets mee gedaan. Een toetsenist zou ik mezelf niet noemen maar tijdens mijn studie heb ik iig wat piano spelen geleerd (nou ja, spelen.... ik kan van bijv. een jazz-standard het akkoordenschema spelen).

Sinds 2 weken heb ik eindelijk een fatsoenlijke computer (P4 3.4Ghz) en ben ik aan het experimenteren met wat software. Hier een mp3tje met mijn aller eerste probeerseltje, luister maar eens : 1e probeersel. Het duur 55sec, dus je verveelt je nog geen minuut *D

Dit zijn m'n spulletjes waar ik het mee moet doen :
- basgitaar spul (niet zo interessant voor hier denk ik)
- Pentium 4 3.4Ghz
- Alesis M1 active monitoren
- Motu 828mkii (besteld, kan elk moment binnenkomen)
- Fatar SL-880, 88 toetsen masterkeyboard
- CME UF7, 76 toetsen masterkeyboard (besteld, komt volgende week binnen)

Goed, ik moet dus nog heel veel leren en hoop hier op het forum een beetje wijzer te worden. Als ik zelf iets nuttigs bij te dragen heb zal ik dat ook zeker doen, maar in het begin zal het voor mij vooral veel lezen en vragen zijn ;)

Groetjes,
Andre

Welkom!!! :biertje:
Een mooie synth-toekomst staat voor je te wachten kan ik duidelijk horen bij dat probeersel.

een zwoel welkom vanuit het zonnige zuiden :biertje:
lekker "probeerseltje" !

klein vraagje: wat doe je met 2 masterkeyboards ??

bedankt allemaal voor het hartelijke welkom!

vandaag meteen al tegen mijn eerste frustratie aangelopen : mijn Motu 828mkii was aangekomen en om deze aan te sluiten moest ik een pci-kaartje met een firewire interface installeren. Resultaat : windows xp loopt compleet vast en moet opnieuw geinstalleerd worden....

@gemmetje : 2 masterkeyboards inderdaad. de fatar is een pianoklavier met hamermechaniek, prima voor pianopartijtjes maar een baslijntje inspelen bijv. (ik ben niet zo van het programmeren of pianoroll editen...) gaat daar wat lastiger mee. Daarom heb ik nog een masterkeyboard besteld met semi-gewogen toetsen besteld. En waarom dan meteen 76 toetsen ipv 49 of 61.... ik heb iets met instrumenten met een groot bereik. Ik heb ook alleen maar 6-snarige basgitaren ipv. de "standaard" 4-snarige bas.

Welkom

Origineel geplaatst door andre vH
.....2 masterkeyboards inderdaad. de fatar is een pianoklavier met hamermechaniek, prima voor pianopartijtjes maar een baslijntje inspelen bijv. (ik ben niet zo van het programmeren of pianoroll editen...) gaat daar wat lastiger mee. Daarom heb ik nog een masterkeyboard besteld met semi-gewogen toetsen besteld. En waarom dan meteen 76 toetsen ipv 49 of 61.... ik heb iets met instrumenten met een groot bereik. Ik heb ook alleen maar 6-snarige basgitaren ipv. de "standaard" 4-snarige bas.

Duidelijk, logisch zelfs. :)
Niet aan gedacht, maar dat zal komen omdat ik niet zo van de "gewogen toetsen" ben.
Een groot bereik is altijd ideaal. (ik snap ook nooit wat je met zo'n 2-octaafs controller aanmoet, behalve baslijntjes
inkloppen)

Combineer je ook wel eens sequences met het live bandwerk ?

Back