Muziekprogramma

Flash

Ingeburgerd
Beste muziekliefhebbers,

ik ben op zoek naar een degelijk muziekprogramma waar degelijke sounds inzitten die ik kan aansturen met een degelijk usb/midi keyboard, kan er iemand mij degelijke hulp bieden?
BUDGET: 1000 euro

Ik heb nu een gewone huislaptop met sonar, en een yamaha motif es6, ik wou eigenlijk naar de logic pro 7 gaan maar budget wil niet mee, maar dat is een programma waar de sounds inzitten en die richting zoek ik eigenlijk.

LET OP: ben nieuw in het vak!

Greetz,

Flash

Re: Muziekprogramma

Origineel geplaatst door Flash
Ik heb nu een gewone huislaptop met sonar, en een yamaha motif es6, ik wou eigenlijk naar de logic pro 7 gaan maar budget wil niet mee, maar dat is een programma waar de sounds inzitten en die richting zoek ik eigenlijk.

Je zoekt dus een sequencer zoals Logic waar interne instrumenten in zitten?

Nou heb ik geen ervaring met Sonar, maar die heeft toch ook een zwik 'interne' DXi's / VSTi's (virtuele instrumenten dus) ? Zijn die niet goed genoeg of gebruik je ze niet eens?

Re: Re: Muziekprogramma

Re: Re: Muziekprogramma

Origineel geplaatst door MikeJarod
Je zoekt dus een sequencer zoals Logic waar interne instrumenten in zitten?

Sonar heeft toch ook een zwik 'interne' DXi's / VSTi's (virtuele instrumenten dus) ? Zijn die niet goed genoeg of gebruik je ze niet eens?

ja maar ik vind het niet zo een fijn programma, ik weet dat het een heel goed is maar...
De sounds zijn ook al wat verouderd, tis maar een demo trouwens

Ehm je bent dus nieuw op muziekgebied maar je Motif Es6 staat nu alweer op de marktplaats hier?

what the fuck..

Zo! Slecht voorgelicht wat betreft de Motif?

Wat betreft je vraag:
Je zou ook Reason eens kunnen proberen. Tis een lekker
knutsel proggie die niet al te veel ervaring vereist. Helaas
zit er niet echt een lekkere trance plug in, maar misschien
zou je een externe synth erbij kunnen kopen zoals een
JV ofzo (heb je ook meteen een midicontroller)

Verder is er nog FL. lekker cheap, kind-kan-de-was-doen-
interface, en het ondersteunt VSTi's. (Reason lust die dingen
niet). Koop Albino erbij en samen met een synth of goede
VST's kun je al een behoorlijk eind komen.

Origineel geplaatst door Flash
nieuw in de bedoeling van computers en midi aansluitingen, vst en plug in en al die dingen, dat is echt chinees voor mij,
die motif wil ik verkopen omdat hij gewoon te moeilijk is voor mij en niet past in het dance en trance plaatje.

Plug een DX en AN board in die motif en je hebt een super uitgebreide synth waar je ALLES mee kunt! inclusief dance/trance ja. En als 'ie te moeilijk is... gewoon de tijd voor nemen. t Is erg zonde om 'm nu al weer met zoveel verlies weg te doen toch

Dat zijn uitbreidingskaarten voor de motif die complete synthesizers toevoegen aan je apparaat. Misschien is het raadzaam eens de handleiding door te lezen!

Misschien is het raadzaam eens de handleiding door te lezen!

Dat doen er veel te weinig op dit forum als je het mij vraagt.
Sounds die up to date zijn, zoals jij het noemt, kunnen ook net zo makkelijk de sounds zijn uit een verouderde synth, maar wel geprogrammeerd door iemand met vernieuwende ideeen en kennis van "synthologie". Uit een synth valt zoveel leuks te halen als je de tijd maar eens neemt om je iets te verdiepen in de achtergronden van het progammeren van de geluiden (sounds). Of het nu hardware of software is wat je wilt gebruiken, de principes zijn het zelfde. Er zijn tal van goede sequencer progs op de markt, waarin je leuke plugins kunt gebruiken, de meest gebruikte zijn waarschijnlijk de vst plugins, waar in jouw geval de vanguard wel een leuke is om eens te proberen (veeal trance presets). Cubase vst of sx is een veelgebruikt en betaalbaar software programma in de muziek.

Als jij een motif ES een behoorlijke uitdaging vindt denk ik dat je dat ook bij software zal hebben.
Met die bak kun je gewoon complete nummers bouwen wat jij wilt. In vele diverse stijlen zelfs.

Logic draait alleen op de Mac trouwens. Dus als je een PC laptop hebt gaat dat iig niet werken en die heeft ook weer software wat op de Mac niet werkt.
Naast Logic heb je ook Sonar, Fruity Loops, Cubase, Ableton Live, Reason, Protools etc.

Dus kijk die even na, probeer demos uit. Loop eens een winkel binnen met dat spul.

Back