Daisy Chain Wat kan wel en wat kan niet...

RSB

Whoehahaha
Ik heb maar 2 midi in/out op me midi interface en wel 5 hardware synths die ik wil aansturen via mijn pc sequencer...

Kan dat in een daisy chain.

Kan ik het middelste app. in de chain laten aansturen door me soft sequencer..

Ik kom er niet echt uit thuis... en geen zin om weer uitgaven te doen voor een 8x8 interface

Om de chain zo kort mogelijk te houden kun je het beste 2 chains maken vanaf iedere midi out .Je kan de synths in een daisy chain hangen door de midi in en out van je master keyboard te verbinden met je pc. DSaarna verbind je een andere synth van thru naar in en van thru naar in tot je geen synth over hebt. Geef ze allemaal een ander midikanaal en klaar is kees

Loopt alles dan ook nog sync met elkaar. ik bedoel...

Ik gebruik me Korg ES als start en stop knop.. en als master clock. Gaan dan de synths in de andere chain ook gewoon meelopen??

Ik vind het wel zo relaxt dat ik gewoon een ext start en stop en record knop heb op deze manier... Maar als het echt niet anders kan moet ik maar weer eens ompluggen

Ik ga even mn best doen dit duidelijk te formuleren. De ideale oplossing hangt wel een beetje af van wat je hebt staan, maar laat ik er even van uit gaan dat je het volgende hebt:

- PC met (2x in en 2x out)
- Korg ES
- masterklavier
- 3 willekeurige modules

Omdat je maar twee inputs hebt, kan je maar vanuit twee apparaten input ontvangen op de PC. wel kan je met de twee outputs, die allebei 16 kanalen beschikbaar hebben, in totaal 32 apparaten vanaf de pc aansturen. Zoals RezonatoR al zei, kan je het beste het aantal stappen tussen het eerste en laatste apparaat in de chain zo laag mogelijk houden. Dat is het beste voor de timing. Aangenomen dat het allemaal niet al te primitieve apparaten zijn, zal alles dan prima synchroon lopen.

Ik zou het als volgt doen:

Electribe out -> PC in 1
masterklavier out -> PC in 2
PC out 1 -> Electribe
Electribe thru -> module 1
PC out 2 -> module 2
Module 2 thru -> module 3

en evt. nog module 1 of 3 thru -> masterklavier in.

Als je meer dan 2 apparaten hebt van waaruit je informatie (noten, start/stop, control tweaks etc.) naar de PC wilt sturen, dan gaat dat niet lukken met je huidige interface.

Back