[grunninger detroit] et tu DE?!

Ja Black Dog achtig inderdaad! Luistert lekker weg, juist omdat alles zijn tijd krijgt in dit nummer.
Ik mis net dat ene wat maakt dat ie blijft hangen.. snappie? Net ff dat ene geluidje/loopje/padje...
Misschien een geluidje erdoorheen laten snijden voor de dynamiek?

Succes! :D

..ow en wist je dat je op oog tv bent geweest? (opname tijdens audio office) :okdan:

Die fm toms en 'accordeon':D arpeggio zijn mooi hoor...(het hele ritme trouwens).....misschien moet je die hats eruit gooien of nog minimaler maken. soms lijkt het net of er een tranceroffel komt door een of ander effect wat bij die hats komt. Of gewoon die 707 lekker droog..en keiharde 707 TOMS erbij:D! En misschien af en toe lekker delay bij die arpeggio bijdraaien

Origineel geplaatst door PzHKL
Ja Black Dog achtig inderdaad! Luistert lekker weg, juist omdat alles zijn tijd krijgt in dit nummer.
Ik mis net dat ene wat maakt dat ie blijft hangen.. snappie? Net ff dat ene geluidje/loopje/padje...
Misschien een geluidje erdoorheen laten snijden voor de dynamiek?

Succes! :D

..ow en wist je dat je op oog tv bent geweest? (opname tijdens audio office) :okdan:

Ik snappie helemaal en ben het eens....woei...bijna maandag en dan lekker aan de slag :D

...uh ja, een aantal collega`s hebben het ook gezien :o: ;)
[edit]heb jij het toevallig opgenomen die uitzending?[/edit]

Origineel geplaatst door PzHKL
kut, dan sta ik naast 'm zeker? :D
stuur mij de link ook nog maar ff!

Haha ja je komt ook ff snel in beeld :D
Het staat niet op de site omdat het niet echt over de organisatie of het werk ging, maar ik heb het op de computer staan. Mail me maar ff dan kijken we hoe we dat filmpje bij joe krijgen.

Origineel geplaatst door smackos
Die fm toms en 'accordeon':D arpeggio zijn mooi hoor...(het hele ritme trouwens).....misschien moet je die hats eruit gooien of nog minimaler maken. soms lijkt het net of er een tranceroffel komt door een of ander effect wat bij die hats komt. Of gewoon die 707 lekker droog..en keiharde 707 TOMS erbij:D! En misschien af en toe lekker delay bij die arpeggio bijdraaien

Heb altijd al accordeon willen spelen 8o)
De hats was ik erg trots op. Misschien ga ik die wel over de top gooien op sommige momenten.
707 toms....Ik durf dat echt niet aan hoor (:D), maar misschien dat het mooi samen met de FM-Toms klinkt?....

Smackos, ik heb soms de indruk dat je een azijnpisser bent. Goeie bui toen je dat typte of ben ik gewoon goed bezig :D8o)? Dank voor luisteren iig.

Als alle Detroit uit Groningen zo klinkt, dan zitten jullie op de goede weg in het Noorden. :okdan: Ik vind het een lekkere track, alleen komt hij wat traag op gang en bouwt hij wat traag af. De suggestie die hiervoor gedaan wordt om een aantal geluiden tegelijk erin te laten komen zou ik ook willen geven. Verder vind ik de synth geluiden nog wat mono. Misschien dat je daar een ruimte creerend effect nog wat zou kunnen toevoegen. :koffie:

Origineel geplaatst door M0n0L0g1C

Ben benieuwd wat je waardeing is, als de track "echt" af is.

Je moet hem nog afmaken?! was alweer vergeten dat je dat moest doen.

Zal je een paar tips geven. Zoals ik al zei is wat meer variatie erin. Hoe je dat doet is geheel aan jouw de keus maar ik suggereer dat je met een breakbeat loop gechopped al een heel stuk kom. Af en toe er doorheen om de zoveel maten. Maak de track wat meer overtuigend. Speel wat meer met het arrangement zodat stukken beter inelkaar overlopen. Gebruik wat SFX. Gewoon een enkele SFX die gedurende de track om de zoveel tijd komt, om een nieuwe sound te "introduceren" bijvoorbeeld.

Wees wat meer creatief en maak de track's beat strakker. Succes!

Vind de drumgeluiden leuk (eens iets anders dan de standaard 909-kit).
Arpeggiatormelodie klinkt lekker aanstekelijk.
De opbouw van de track naar de break toe vind ik wel lekker pakkend.

Na de break kabbelt het echter wat verder en wordt het daardoor iets minder boeiend.
Ik mis nog een mooi springerig baslijntje, dat geeft je track nog even die extra groove. :p
Het geopperde idee om met sfx een nieuw geluid te introduceren zou inderdaad ook leuk zijn om te proberen (of het echt iets toevoegt moet de praktijk natuurlijk uitwijzen).
Bassdrum mag iets meer punch hebben (compressie) en de overige drums mogen nog wel iets beter afgemixt worden (tis natuurlijk nog een track in wording natuurlijk).

Nummer heeft zeker potentie. :okdan:

Misschien nog een idee, gooi de hele zooi in shuffle/swing...niet teveel 57% ofzo, dat zal het erg goed doen met die accordeon arpeggio en helemaal met het ritme! (luister maar eens naar Model 500's sonic sunset dat huppelt lekker en heeft ook een beetje dezelfde sfeer ergens). En meer delay en die mag best wel uit-sync enzo!!!

Origineel geplaatst door smackos
Misschien nog een idee, gooi de hele zooi in shuffle/swing...niet teveel 57% ofzo, dat zal het erg goed doen met die accordeon arpeggio en helemaal met het ritme! (luister maar eens naar Model 500's sonic sunset dat huppelt lekker en heeft ook een beetje dezelfde sfeer ergens). En meer delay en die mag best wel uit-sync enzo!!!

Twee zielen, één gedachte :okdan:

@Hazes, Leuk dat je dit nummer OK vindt. Bijna een jaar geleden heb ik m`n eerste track hier gepost en heb je beluisterd. Kan je de progressie oren?
@chosenminder, ik snap wat je bedoelt. Betas choppen, ik weet niet of dat in dit genre tot z`n recht zou komen. Is op zich wel een leuk studieobject om m`n eigen loop in m`n Esi te zetten...
@Sly, TNX. SFX komen erbij, m`n minidisc maakt overuren :)

Zo, dat was een zware bevalling gisteren.
Ben lekker bezig geweest, maar helaas niet af kunnen krijgen. Heb het nummer aardig over de kop gegooid. Helaas nog steeds geen lekkere baslijn kunnen maken, ook had ik moeite met de SFX. Om zowel de EF303, 707 als MP7 met hetzelfde amount Swing te geven was ook een Kwaltitatief Uitermate Teleurstellend klusje.....binnenkort hopelijk een mooie versie alhier te downloaden.....

Helaas, deze track gaat in de koelkast (alhoewel, koelkast is met dit weer niet nodig.)
Uiteindelijk is het geworden wat in deze thread door mij gepost is. Hoop geleerd van dit opzetje, maar als ik het nu niet parkeer ......:stupid :erm: =( ...enzo ;)

Back