hoe scheur je dit?

Freakydile

I used to be a snaredrum

Attachments

• passion.mp3
    252,9 KB · Bekeken: 132
dat klinkt meer als een vette phaser,of in ieder geval een bandpassfilter..moog phaser o.i.d,en de strings zelf zijn ook belangerijk..lekker deuntje ,wat is het?Weet je ook welke instrumenten gebruikt zijn?:okdan:

de extended van Flirts - passion. Bobby Orlando.

Vette beats, neuzige baslijnen en gruizige highats.

Axel.

Even een oude koe uit de sloot halen.

Volgens mij is het een vocoder en een stringbak, misschien daarna nog door een phaser gesleurd....

Persoonlijke vind ik dit een van de veste geluiden ooit uit een synthesizer gehaald. Dank u Bobby :halleluja

Prophet en een small stone?

typisch Bobby Orlando :D

denk aan een phaser, maar het zou net zo goed een meervoudig bandpassfilter zijn, dat gemoduleerd wordt door een LFO. In de Korg PS3100 zit zoiets, daar noemen ze het "resonator"

MAM heeft zo'n ding in een 1U rack ding gestopt: de RS3

Origineel geplaatst door elektrovolt
typisch Bobby Orlando :D

denk aan een phaser, maar het zou net zo goed een meervoudig bandpassfilter zijn, dat gemoduleerd wordt door een LFO. In de Korg PS3100 zit zoiets, daar noemen ze het "resonator"

MAM heeft zo'n ding in een 1U rack ding gestopt: de RS3

Zo dat klinkt best gaaf moet ik zeggen.

Ik hoor hier toch vocoder en daarna phaser.

Het gaat er denk ik om, om de juiste vocoder en grondtoon te vinden.

Laat nog ff weten of het je is gelukt. Misschien dat ik thuis ook nog eens ga pielen;)

Tis inderdaad een heerljik geluidje!

Afgelopen Zaterdag met die RS3 zitten rommelen bij een maat van me : Bd door distortion en daarna door de RS3......echt heel erg cool....maar ook erg onvoorspelbaar.:duivels:

Mooi stringetje uit de dx7 met een phaser er overheen moet de truuk doe als je het mij vraagt.,,.
delaytje of slapback reverbje er achter en je bent klaar,.

Origineel geplaatst door doggo
Mooi stringetje uit de dx7 met een phaser er overheen moet de truuk doe als je het mij vraagt.,,.
delaytje of slapback reverbje er achter en je bent klaar,.

Nummer komt uit 1981 als ik me niet vergis, DX7 is van een later tijdstip. Alleen op z'n latere producties zijn wat FM geluiden te horen.

Origineel geplaatst door Pinquin
Nummer komt uit 1981 als ik me niet vergis, DX7 is van een later tijdstip. Alleen op z'n latere producties zijn wat FM geluiden te horen.

Dat wil niet zeggen dat je met een DX niet in de buurt kan komen. :D
Zou ook een andere bak geweest kunnen zijn (waarschijnlijk) . Ik meen echter wel iets van een digitale oscilator waar te nemen. Mischien is het wel een ppg ofzo., of meschien is het wel een gewone analoge subtractieve synth met een dikke chorus (voor de phaser). dunno.,

Check deze link, de RS09 Strings demo mp3 #1
http://www.modezero.com/mam-rs3.htm
Komt aardig in de buurt dacht ik zo...

Ik heb deze week in ieder geval zon MAM Resonator gekocht, lekker geluidje komt er uit.

Origineel geplaatst door Septic
Check deze link, de RS09 Strings demo mp3 #1
http://www.modezero.com/mam-rs3.htm
Komt aardig in de buurt dacht ik zo...

Ik heb deze week in ieder geval zon MAM Resonator gekocht, lekker geluidje komt er uit.

Hmm, klinkt niet echt hetzelfde. Aan het einde van de exented mix van Passion wordt trouwens behoorlijk gekloot met een stemgeluid, denk dus echt dat je die richting een vocoder + stringbak moet denken. In veel producties van Orlando kun je een stringmachine horen....

Back