Natuurgeluiden met modulars

Wauw die patch wil ik! :D
Hoe ziet dat eruit?

Wel een beetje veel en schel hoog voor een dolfijn trouwens maar dat valt te eqen lijkt me?
:okdan:

Origineel geplaatst door Hanz
Dierengeluiden is vaak een kwestie van formant-achtige filters op een geluidje loslaten.
Laat die ewv2000 nou net een analoge formant filter erbij hebben zitten...

Alsjeblieft. Toets vasthouden en gaaaaaaan. Natuurlijk veel galm & delay toevoegen.

Attachments

• dolphin.pch
    1,5 KB · Bekeken: 135
Welke ik ook grappig vind: het frituurpan geluid!

Erg makkelijk te maken, het enige wat je synth moet kunnen is A) noise sturen naar de filter-modulatie input(of als alternatief een snelle s/h).
Dan resonantie omhoog, en B) een langzame decay-slope van een envelope naar de cutoff-mod (voor het langzaam inzakken van je etenswaren in de frituur), dat kan elke synth wel denk ik. En klaar!
Ben alleen even kwijt of ik er nu een high- band- of low-pass filter voor gebruikte..

Niet dat je er wat aan hebt ofzo, maar als je visite hebt die niets met synths hebben, is het wel grappig om te laten horen. Beetje galm erover en 't is net echt :W

Ook mooi zijn natuurlijk realistische onweersbuien met regen en wind enzo. Had op de G2 toen een mooie patch gemaakt met wind, stromende regen, dikke druppels vlak naast je, dat gekraak van de donder gevolgt door gerommel... en alles helemaal random... heerlijk druilerig patch-je. (zal 'm eens opzoeken, volgens mij heb ik die nog wel)

Origineel geplaatst door the red eye
moet je bestiary van robert rich luisteren.
Bedankt voor de tip, klinkt goed!

Smackos, vette afbeelding hoor. Modulaire synthese lijkt me steeds aantrekkelijker. Ik vraag me af of een Nord Micromodular dit soort patchgeweld ook aankan? (Die zou een relatief betaalbare introductie tot het gebied kunnen worden, niet?)

even zo opmerking tussendoor, als je de DEMO G2 editor hebt geïnstalleerd, zou je eigenlijk ook de 'echte' editor ernaast moeten installeren.

Sommige patches, zoals die van de zeemeeuwen-patch bevatten modules zoals de reverb -'t is meestal de reverb die weg moet-, die kan je dan in de 'echte' editor verwijderen, opslaan, en openen in de DEMO G2 editor < dit werkt prima!

Gelukkig heb ik weer een echte G2 engine :luv:

Back