SR-jv80 Orchestral vs Orchestral II expansion card

sander

_
Ik wil zo'n kaart kopen. Welke is de beste. Ik las een goede review van de eerste.
Is er veel gelijkenis tussen deze kaarten en/of is er eentje beduidend beter.
Ik neem aan dat beide kaarten de meeste klassieke instrumenten bevatten.

Ik heb de Orchestral II expansion in m'n Roland JV-1010 zitten. Ik vond deze vele malen beter klinken dan de 1e versie. Met name op het gebied van complete strijkorkesten en gecombineerde orkesten (strijk- en blaasinstrumenten samen). Ik vond de sounds veel natuurgetrouwer dan bij de 1e kaart, en dat is mede de reden dat ik de 2e versie heb gekocht.
Individuele instrumenten van die kaart gebruik ik eigenlijk niet zo heel veel, maar ik denk dat deze ook beter zijn op de 2e versie.

Thanks, ik kreeg net ook een mailtje van iemand die ze beide had en die vondt:

>Er zit maar heel weinig verschil in.
>De één is wat nieuwer dan de ander maar de geluiden zijn bijna hetzelfde.
>De wat oudere kaart heeft meer hobo's en de nieuwe strijkers.
>Maakt eigenlijk niks uit.

Meningen zijn dus weer verschillend. :(

Heb jij ze beide in de 1010 gehoord of in de 1080 ofzo? Ik heb een JD990 welke zowiezo al wat beter zou moeten klinken ivm met betere AD converters enzo. Misschien dat dat best scheeld in de helderheid van samples.

de jv1080 en de 2080 klinken wat cleaner dan de jd990. ik heb het idee dat de jd990 veel analoger klinkt.
ik heb zelf in de jd990 een vintageboard er in zitten maar nooit uitgeprobeerd in de jv2080 om het verschil te horen.
ik moet eerlijk zeggen dat de jv2080 een module is om snel een soundje er uit te pikken.
ik heb wel wat boardjes in mijn jv2080 zitten maar ik ben benieuwd hoe de orchestral is en ik heb van div mensen begrepen dat het 2de boarde puur beter klinkt

Back