sequencing my microkorg with emx1 korg ?

Djorvin Clain

Ingeburgerd
hoi iedereen,

ik heb hier nu toch al enkele keren door de manual geramd maar ik kan t precies maar niet vinden,

ik wil de sound van mijn microkorg synth, door de emx korg ( de blauwe met de valve lamps ) heen halen.
Dit lukt hoor geen enkel probleem, maar ik wil de sound bespelen van mn microkorg synth met de step toetsen-sequencer van mn emx 1 korg
Ik ben er bijna zeker van dat dit moet lukken, maar t lukt me niet...
Ik wil eigenlijk gewoon die stepsequencer gebruiken gelijk ik zou op de key's spelen, ik wil t zelfde resultaat hebben, dan kan ik mijn melodie daar inspelen en laten spelen, dan hoef ik niet constant te zitten spelen...

kan iemand mij helpen, misschien best gericht aan de microkorg vs emx1 users ....

please be kind to drop some lines , thanks a ton !!!!! ;)

musical greets,

djorvin clain

:okdan:

Je kan idd alleen monofoon inspelen, dat is al een groot nadeel.

Wil je je midi desondanks toch door die step-sequencer heenhalen, moet je een synthpart nemen, daarvan de oscilator uitzetten.
Vervolgens het midikanaal van die part instellen op je microkorg, druk op record en opnemen maar.

Greetinx,

djtt

monofoon, ... geen release, filter, res , etc ? }:| ooooow crap !
das wel BEU jong,
ik had t daarstraks ng s geprobeert en ja idd op een synth part, leek me logish, khad ook de midi ch laten matchen, maar dan wel de global niet, enkel van mn gekozen synthpart...

thanks djtt !! dus die oscilator moet uit.... oke , de max, deze wist ik dus niet ! thanks,

ik laat ng iets weten !

:dj:

mscl grts,

Maar wil je je audio van je microkorg ook door je emx jassen?

jup jup... dat is wat ik precies wil doen infeite...

ik wil sounds bespelen van de microkorg met de steps van mn emx ...

je kent reason wel hè *D

wel...

stel, we droppen een subtractor in de rack, dan sta je op je subtractor, rectermuisknop, create matrix sequencer....
ipv met midi te werken, simpel gezegd ' blokjes te tekenene' :P dan kune je een 16 - 32 step melodie aanmaken met die sequencer, wel ik wil eigenlijk t zelfde doen maar met de m!krokorg vs emx1

en euu.... lukt ng steeds niet hoor...... djtt

ik kan wel de sounds ( synth sounds ) van mn emx bespelen met mn mk449 keyboard, geen probleem... maar ja, ... dat is t niet hè,

at space robot :: is dit een sequencer .... hmm kzal s effe zien op zzounds of op alesis site... thanks for advice

ik denk dat ik een apparte sequencer ga moeten aankopen, ja lap.... kwas juist aant sparen voor mijn virus ti desktop }:|

goed,

Je hebt de midi-out van je emx naar de midi-in van de microkorg geplugt?

Vervolgens opgezocht op welk kanaal bv synthpart1 uitstuurd?? (Standaard geloof ik 1)
Dit midikanaal ingesteld op je microkorg?

Als je dan je steps tekent op je emx moet het gewoon werken...

Om je audio ook door de emx heen te halen, moet je de volgende stappen nemen:

Audio out microkorg naar audio in emx.
Inputpart selecteren, en in de stepsequencer een lange noot tekenen (net zolang als het aantal steps van je partlengte)
Dan zou het moeten werken,
werkt het dan nog niet pb me dan ff...

Ik heb KOrg EAmkII en Microkorg..

Als ik de midi out van mijn EA naar de midi in van van Micro doe kan ik op mijn es gewoon 4 noten tergelijk indrukken.
(micro is maar 4 stemmig polyfoon) en hoor ze dan ook.. snappie

Oftewel als ik dat met die kleine EA kan dan moet jij dat toch ook kunnen.. let wel dat ze dan allebei midi channel 1 hebben bijv..

Origineel geplaatst door RockSteadyBeat®

Als ik de midi out van mijn EA naar de midi in van van Micro doe kan ik op mijn es gewoon 4 noten tergelijk indrukken.

Oftewel als ik dat met die kleine EA kan dan moet jij dat toch ook kunnen.. let wel dat ze dan allebei midi channel 1 hebben bijv..

Jij hebt de opvolger van de emx, de emx is echt niet polyfoon helaas...
Dat vond ik een groot nadeel van de emx, daarom gebruikte ik ook niet de stepsequencer van deze bak...

jo man,

jup out emx naar in van synth, midi drukken, dan part synth drukken, midi ch kiezen, bv 3 dan meteen op mn synth ook 3 , lukt ng steeds niet, als ik dan op mn steps druk van synth part 1, de midi ch. die gematched zijn, hoor ik de originele emx synth sound die op die synth part zit... hij herkent dus ng steeds die sound niet van mn synth,

hoe doe jij t precies eigenlijk om je originele sound niet meer te horen,

stel,....welja..... stel precies........, kbedoel , t is zo, er zit een synth sound op op die synth part, ... dus ja, hij herkent steeds dat als ik op de steps speel,
moet ik de audio ook aansluiten dan ? .... ja wellicht hè ,

dus tzelfde wat ik nu al gedaan heb, maar dan mijn audio out van mn sytnh naar de in van emx ook aansluiten ?

ben nog s gaan zien zie

:{

Laatst gewijzigd:
LES 1; een midikabel transporteert geen audio signaal...

Natuurlijk moet je de out van je synth in je Mixer of in de LINE in van je EMX douwen om hem te kunnen horen
:peukie:

hèhè die les 1 ken ik al lang hoor lol ;) ma toch bedankt......, lukt toch ng steeds niet hoor , grrr :(

kdenk dat dit helaas niet zal gaan met de emx1 want ik vindt er ook niks van terug in de manual....

Laatst gewijzigd:
Back