Is dit de JP-80x0 of Virus C?

Dit kan je toch met de meeste VA`s maken?

Waarschijnlijk zelfs met vanguard plugin (die arp kan je daar zeker mee maken)

Geluid op 2:00 is volgens mij een rompler (een voice/choir patch met filtertje erover)
Zijn geen saw/square/triangle oscs maar een romwave

My 2 cts

Is volgens mij de Virus met een paar onderlagen van de zangeres in combi met de autotune.

Maar in de meeste preset bakken zit wel een Ahhhh, dus dubbelen maar zou ik zeggen

Origineel geplaatst door jostiii
<semi offtopic>
Ik vind het eigenlijk maar een "mager" nummer eigenlijk. Ik wil dit niet in een anti-trance thread omtoveren (o.a. omdat ik het af en toe zelf ook maak -- zaagpads is dan ook een van de meest simpele dingen om te maken), maar als dit de huidige standaard is dan wordt het echt tijd voor wat nieuws in tranceland.
</semi offtopic>
Wat is niet makkelijk te maken dan? Alles wat ingewikkeld is vind het publiek (en daar hoor ik en jij ook bij) niet meer interessant!
Ik geef toe dat het allemaal wel vrij simpel is met trance. Misschien iets te simpel. Misschien kunnen wij daar dan verandering in brengen?

Een zaagtand met elektronische drums is het kenmerk van trance geworden, net zoals een gitaar en een drumstel het kenmerk van rock is. :W

Als ik door mijn oude vintage trance bibliotheekje wandel wordt ik bijna emotioneel ;) Paul van Dyk, Cosmic Gate, Ayla, Chicane, Three Drives, etc. etc. etc. Mja, tegelijkertijd kun je wel zeggen dat Rank 1 destijds met hun remix van Orange Theme en daarna natuurlijk het theme van Sensation ervoor gezorgd hebben dat superzagen niet meer weg te denken zijn. Als je dat als muzikant teweeg kunt brengen ben je natuurlijk Goed Bezig (tm). En ik zal hand in eigen boezem doen eerlijk bekennen dat ik regelmatig de "defacto standaard" trancemelodietjes speel met wat zaagpads 8)

Joost.

Re: Is dit de JP-80x0 of Virus C?

Origineel geplaatst door DJBob
Ik denk zelf dat de pad de JP is, en de lead de Virus, maar ik zou het graag zeker weten, zodat ik geen miskoop maak.
Allebei niet, misschien? Beiden toveren er geen vocals als deze uit; de Virus ook nog eerder dan de JP omdat die bandpassfilters parallel kan zetten voor formant-effecten. Verder moet je nog een stuk of 20 keer verteld zijn dat 't de kok is, niet de keuken :).

Dit klinkt eerder als een preset uit een sample-based synth. De vocals hebben redelijk wat detail, het klinkt me allemaal iets nieuwer dan de reguliere JV/XP serie. Misschien is 't een Motif of zo?

Ik hoor wel iets anders, op 2.38 :). Patch komt denk ik van het techno expansion board, volgens mij 243 - "Altamira" maar dan bewerkt.

Origineel geplaatst door jostiii
dat Rank 1 destijds met hun remix van Orange Theme en daarna natuurlijk het theme van Sensation ervoor gezorgd hebben dat superzagen niet meer weg te denken zijn.

Innercity '99 was dat (airwave)

En ik zal hand in eigen boezem doen eerlijk bekennen dat ik regelmatig de "defacto standaard" trancemelodietjes speel met wat zaagpads 8)

Niets mis mee toch? :)

Orange theme van Innercity 1 (februari 1999) is van Cygnus-X en de remix daarvan iv van Moonman a.k.a. Ferry Corsten
ver uit de beste nederlandse tranceproducer in mijn ogen....

Innercity 2 was in december 1999 en toen was Airwave het thema....

En in bv Citrusjuicer van Rank1 zit veel meer supersaw geweld....en dat is toch een vette plaat...
b-kant is ook wel vet, Black Snow....

:smeris:

Origineel geplaatst door Alex Omega
Orange theme van Innercity 1 (februari 1999) is van Cygnus-X en de remix daarvan iv van Moonman a.k.a. Ferry Corsten
ver uit de beste nederlandse tranceproducer in mijn ogen....

Innercity 2 was in december 1999 en toen was Airwave het thema....

En in bv Citrusjuicer van Rank1 zit veel meer supersaw geweld....en dat is toch een vette plaat...
b-kant is ook wel vet, Black Snow....

:smeris:

True !
Veel van die tracks heb ik nog op plaat. Moonman is ferry's pseudo dat garant staat voor hoe trance moest klinken. Een door mij gerespecteerd man.

Die innercity '99 cd (gemixed door ferry corsten) staat trouwens ook bomvol met goede tracks.

Origineel geplaatst door Rauzi
Een zaagtand met elektronische drums is het kenmerk van trance geworden, net zoals een gitaar en een drumstel het kenmerk van rock is. :W

Wat een vergelijking weer........

De hi-hat en snare drum zijn zeker de kenmerken van Drum and Bass? :Z

Edit: Ja er stond eerst Techno maar dit heb ik maar even weggehaald om te voorkomen dat mensen dat zagen als een trance flame........ (netjes dat ik het even zeg he?) Dit aangezien de eerste reactie al meteen die kant op ging......

Drum and Bass is dan een wat neutralere muziekstroming...

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door sten
Die innercity '99 cd (gemixed door ferry corsten) staat trouwens ook bomvol met goede tracks.

Fijne schijf idd! en de 1e 6 tracks had ie ook zo gedraaid op het feesie....

en de kenmerkende sound van techno zijn natuurlijk de misthoorn en de olifanten scheet....

nee techno mag alles....alleen niet de supasaw??? ;)

laat ik eerst zeggen dat ik dit soort muziek niet vaak maak. volgens mij komt het gewoon uit een fm7 vst i heb deze niet maar ooit eens met een crack gestoeit en deze geluiden kwamen met regelmatig voorbij. ik zeg niet dat het dit is maar echt bijzonder klinkt het ook niet. het is zeker geen analoog ,daar heeft het gewoon niet genoeg soul. voor groetjes

dit is geen jp8080 dat hoor je zo ik denk dat het een softsynth is het lijk wel wat op de virsynth tera
in de jp zit veel meer Dynamiek ik hou het op een softsynth het klink wat mager voor een jp
maar wat is het dan wel een sample ?????????
luister hier maar eens naar dan weet je hoe de sound van de jp is

http://www.vengeance-sound.de/eng/indexes/indexSounds.html

de Vanguard softsynth is ook heel leuk voor trance staat er ook bij
groet john
vanguard.jpg

Laatst gewijzigd:
Back