Electrolarynx ?

Slolov

Guru Meditation Error
Misschien een gevoelig onderwerp voor mensen die zo'n electrolarynx nodig hebben maar hoe kom je nu aan zo'n ding zonder medische toepassing? Gisteren op tv bij een of ander realityprogramma was een man die zo'n ding had en de werking ervan fascineerde me wel. 't eigenlijk niks anders als een draagbare vocoder die je met je stem aanstuurt.

Ik zoek me er al tijden de tiefus naar,
ik denk dat je het gewoon niet krijgen
kan zo. Wel te bestellen via internet in
de USA, maar lekker prijzig.

Axel

Re: Electrolarynx ?

Origineel geplaatst door Slolov
Misschien een gevoelig onderwerp voor mensen die zo'n electrolarynx nodig hebben maar hoe kom je nu aan zo'n ding zonder medische toepassing? Gisteren op tv bij een of ander realityprogramma was een man die zo'n ding had en de werking ervan fascineerde me wel. 't eigenlijk niks anders als een draagbare vocoder die je met je stem aanstuurt.

Een vocoder zou ik het niet noemen. Het lijkt nog meer op een talkbox die maar 1 vast geluid als input kan gebruiken. Inderdaad wel leuk om mee te experimenteren, alleen niet heel erg muzikaal omdat ze per definitie maar één toon produceren. Tenzij je gaat benden natuurlijk ;) .

In ieder geval, ik kon twee afgelopen ebay veilingen vinden waarbij van die dingen voor ongeveer 50 euro verkocht zijn. Als je eBay dus in de gaten houdt, zal je er in de komende maanden wel weer een paar tegenkomen.

Ff skuppen!

Het zou natuurlijk mooi zijn als zo'n ding zo te modden is dat je hem met CV/Gate aan kunt sturen, of dat je het plaatje de trillingen van een geluidsgolf kan laten overbrengen.

Back