EMU0404 Akoustik Piano latency

bryansantos1994

Nieuwkomer
Een vraag over Akoustik Piano en B4 van Native Instruments. Ik bespeel deze stand-alone of via cubase 3.0 en heb een EMU 0404 geluidskaart. Probleem is een hoop gekraak bij beide instrumenten, ook bij een latency van 16 ms. Behoorlijk irritant:frons:
Ik lees overal dat met de laatste drivers je onder de 5 ms zou moeten kunnen uitkomen.

Mijn systeem: asus A7V8X-X mobo, 1 gig RAM, AMD 2600+ Barthon, 400 Gig schijf (bijna alles gebruikt :P )

Heeft iemand een suggestie: is het opruimen (of aanschaffen nieuwe HDD) een optie, of leidt dat nergens toe?
Groet,

Bryan:)

heb je in cubase de emu asio driver geselecteerd? Ik heb een vergelijkbaar systeem en zit nu rond de 6ms, onder de 5 heb ik af en toe een kraakje.

Ja, de ASIO drivers wel geselecteerd uiteraard...:walker: , daar ligt het niet aan. In cbase kan ik bijvoorbeeld de hypersonic synth met een latency van 8ms zonder probleem bespelen. Alleen Akoustik piano en B4 (in minder mate) kraken nog rond de 16 ms......misschien is mijn systeem niet snel genoeg. Ik zie bij system reqirements en recommended een P4 3 Ghz staan......
Maar hoop niet dat het aan de EMU 0404 geluidskaart ligt...:r

Back