phones output v synth gebruiken om te recorden?

bobaphat

Ouwe rot
Ik zoek nog steeds naar een manier om op mn 1820m mn synths op te nemen. Het lijkt me erg handig om via een insert kabel van de phones output van de synt naar de inputs op mn emu te pluggen. Op deze manier omzijl ik het geklooi op mn mengtafel met muten en routen naar bussen. Ik kan dan heel snel een schoon signaal(zonder ruis v mengtafel) recorden.

Maar is dit verstandig?? is de geluidskwaliteit door een phones output wel net zo goed als de outs of via een mengtafel???

Het volume van de Phones uitgang is vele malen groter dan die van een (line) out dus geeft veel kans op storing .. hetzelfde is ook waar, een line out is veel te zacht om er je koptelefoon in te prikken

Het 'geklooi' met mute en routen is het dus wel waard als je een optimale geluidskwaliteit wil hebben

oversturen heb je gewoon onder controle met de levels toch= Nog andere ideeen hier over=

Natuurlijk kun je het volume laag houden (minder oversturing) maar dan is je signaal/ruisverhouding slecht

Ik zou me toch ff verdiepen in die routings.

Ik heb mijn directe outputs per kanaal wel eens gebruikt voor het droge geluid op te nemen.
WIlde ik ook het effect opnemen, dan gebruikte ik de bus uitgangen. Het kan toch niet heel super moeilijk zijn om een kanaal naar een bus te routen?

Back