Gebalanceerd/Ongebalanceerd/Ground compensated ?

Dus...ik heb nu m'n PCM-90 en MPX-550 gebalanceerd (en dus gedeeltelijk ground-compensated) aangesloten...en het werkt ook nog...:D

Ik hoor dat de signaal/ruis verhouding beter is geworden,dit hoor ik voornamelijk aan de staart van de fx...echt schokkend is het niet,maar alle kleine beetjes helpen...

Goeie tip dus!

Fris!

Origineel geplaatst door dione

Ik hoor dat de signaal/ruis verhouding beter is geworden,dit hoor ik voornamelijk aan de staart van de fx...echt schokkend is het niet,maar alle kleine beetjes helpen...

Ik denk dat je vooral hoort wat je wil horen :D

BTW zoals je ook op gearslutz kon lezen verkiezen sommige "high end " firma's voor impedance balanced in de plaats van echt gebalanceerd. Zou minder vervormingen geven dan een echt gebalanceerde uitgang.

Maar euhm, een gebalanceerde kabel gebruiken voor ongebalanceerde toestellen met bv. toch een gebalanceerde ingang te verbinden zou ik niet riskeren. Die ene lijn hangt dan gewoon los en het zou me niet verbazen dat zoiets zich als een soort van "antenne" kan gaan gedragen. (buiten het feit dat het ook gewoon dom is)

Origineel geplaatst door Toon
Ik denk dat je vooral hoort wat je wil horen :D

Misschien..;)...ik had het eigenlijk ff op moeten nemen...maar goed,het is een klein verschil,maar je hoort het wel,de staart van de reverb gaat minder snel over in ruis zeg maar...(ik weet ook niet hoe je dat anders moet omschrijven)...

BTW zoals je ook op gearslutz kon lezen verkiezen sommige "high end " firma's voor impedance balanced in de plaats van echt gebalanceerd. Zou minder vervormingen geven dan een echt gebalanceerde uitgang.

Precies...en het werkt dus ook nog...:D

Maar euhm, een gebalanceerde kabel gebruiken voor ongebalanceerde toestellen met bv. toch een gebalanceerde ingang te verbinden zou ik niet riskeren. Die ene lijn hangt dan gewoon los en het zou me niet verbazen dat zoiets zich als een soort van "antenne" kan gaan gedragen. (buiten het feit dat het ook gewoon dom is)

Doe ik ook niet...ik ga alleen gebalanceerd toepassen daar waar zowel in- als uitgangen gebalanceerd zijn,hoofdzakelijk dus m'n fx...
Alleen heb ik uit mn compressors waarschijnlijk straks wel gebalanceerd uit,terwijl het signaal wat er in gaat ongebalanceerd is...ik denk niet dat dat kwaad kan,bij een paar heb ik dat al zo...

Maar goed,denk je alles mooi te fixen,kwam ik weer op een nieuw probleem : m'n submixer (Mackie CR 1604) blijkt een main output te hebben waar de TRS verbindingen precies andersom zitten:stupid ...dan moet je dus gaan solderen....nah ja,dan laat ik die maar ongebalanceerd...

.........Alleen heb ik uit mn compressors waarschijnlijk straks wel gebalanceerd uit,terwijl het signaal wat er in gaat ongebalanceerd is...ik denk niet dat dat kwaad kan,bij een paar heb ik dat al zo...

Dit kan idd geen kwaad. ff voor de duidelijkheid: binnen in een gebalanceerd apparaat is alles ongebalanceerd. Het
"DE-balanceren gebeurt dierect na de XLR (of stereo jack) input plug en het balanceren net voor de XLR (of stereo jack) output plug.

Er zijn wel apparaten (b.v. summing mixers) die geheel gebalanceerd zijn maar dat komt biijna niet voor.

heeft iemand voormij de schema's van de ghost, ik ben die van mij kwijt en er zit me toch nog iets niet helemaal lekker.

[...]
Maar goed,denk je alles mooi te fixen,kwam ik weer op een nieuw probleem : m'n submixer (Mackie CR 1604) blijkt een main output te hebben waar de TRS verbindingen precies andersom zitten:stupid ...dan moet je dus gaan solderen....nah ja,dan laat ik die maar ongebalanceerd...

Dat maakt toch niks uit? Je signaal zal alleen qua fase geïnverteerd zijn, maar daar hoor je toch niks van.

Origineel geplaatst door DavidMenting
Dat maakt toch niks uit? Je signaal zal alleen qua fase geïnverteerd zijn, maar daar hoor je toch niks van.

wel als je dat signaal nog eens gaat mixen met niet-geïnverteerde signalen. Mix maar eens 2 verschillende bassdrums waarvan ééntje geïnverteerd is :confused:

Back