First demo link-fixed

Origin X

8 Bit
Het is eigenlijk al lang geleden dat ik echt actief bezig ben geweest met muziek maken, maar kheb et pas weeres ff geprobeerd.
Daar is dit stukje uitgekomen. Meestal ben ik niet echt tevreden over mijn eigen creaties, maar dit plaatje heeft toch wel een bepaalde vibe denk ik.

Ik vinnet best spannend voor de reacties die ik zal krijgen, omdat dit eigenlijk pas de eerste track (demo) is die ik hier laat horen.

Het is techno, compleet softwarematig gemaakt.
Niet gemasterd, dus let oa niet op rode VU.

Dit keer met werkende link:

http://home.wanadoo.nl/pjotrrenes/Origin_X-Untitled.mp3

hmm ik vindt hem erg lekker.!! lekeer opzweppend ritme alleen die stem sample hoor ik niet echt goed. maar dat maakt niet zo veel uit.

lekker nummertje!!
(stopt wel heel abrupt)

Ik krijg eigenlijk het idee dat het twee thema's zijn; klopt dit?

Ik persoonlijk vind het eerste deel beter; maar dit kan ook spiegelogisch zijn.

in het tweede deel zijn de hihats/cymbals mij iets te veel aanwezig, maar ook dat is maar 1 mening.

Draqoon

PS. Ik hoop het eind ook nog eens te horen............

Origineel geplaatst door draqoon
Ik krijg eigenlijk het idee dat het twee thema's zijn; klopt dit?

Ik persoonlijk vind het eerste deel beter; maar dit kan ook spiegelogisch zijn.

in het tweede deel zijn de hihats/cymbals mij iets te veel aanwezig, maar ook dat is maar 1 mening.

Draqoon

PS. Ik hoop het eind ook nog eens te horen............

Ik heb niet bewust gekozen ofzo voor 2 thema's, de hoofdline van het eerste gedeelte is volledig identiek aan de hoofdline na de break op de vocal na.

Dank jullie wel voor de reacties igg, ik hoop dat ik er nog een paar kan krijgen.

Die stem valt weg omdat de drums en die stem elkaar in de weg zitten. En op een aparte output mixen gaat waarschijnlijk veel beter. Kun je die drums veel meer ballen geven want die mogen wel wat steviger IMO.

Extra baslijn en een arpeggiotje passen er ook wel bij. En wat swooshes voor breaks etc.

En die galm in het begin en in de break vind ik niet zo. Teveel plate of zo.

Maar lekker mee klooien, maar ook niet weer zoveel dat die leuke vibe verloren gaat. :)

Hoe heb je hem nou precies gemaakt (welke software). Ik vind er een heerlijke groove inzitten en die aziatische stem maakt het geheel af. Schitterende plaat!:)

Ik vind het een leuke track, wat de anderen ook al zeggen over die stem. echt leuk gedaan brengt sfeer

Dank je voor de reacties guys :okdan: Ook fuse voor de opbouwende kritiek, waar ik toch ook van denk dat het gedeeltelijk een kwestie van smaak is.

Voor J-Run: Kheb er voor gebruikt: Reason 1.0, Soundforge en T-racks. Alleen software voor deze dus, maar je weet datje dat tegenwoordig niet meer moet onderschatten:)

Mooie track!

Op het moment dat die Aziatische stem erin kwam vond ik het echt lekker...

Maar als ik de track zou kunnen veranderen, dan zou ik het geheel iets donkerder en harder maken en iets minder percussief...

maar toch vind ik deze super! Ik vind het gewoon iets hebben... Puik werk!

P.S.: Is er misschien een kans dat ik misschien een remixje mag maken? 8D

Origineel geplaatst door Sycorax
Mooie track!

Op het moment dat die Aziatische stem erin kwam vond ik het echt lekker...

Maar als ik de track zou kunnen veranderen, dan zou ik het geheel iets donkerder en harder maken en iets minder percussief...

maar toch vind ik deze super! Ik vind het gewoon iets hebben... Puik werk!

P.S.: Is er misschien een kans dat ik misschien een remixje mag maken? 8D

Tnx Sycorax! Als hij af kunnen we misschien wel wat afspreken voor een remix.

Vergelijkbare discussies

Back