Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door Mart.M...
Hallo Mensjes,
Kan kiezen uit beide. Wil het voornamelijk voor me drumtracks gaan gebruiken. Qua sound etc. welke van beide is het beste etc.
thanks.
Mart.
Origineel geplaatst door mikemix
Klopt helemaal.
alleen was ik een beetje verbaasd.
Je had mij ge-pbeet en ik had een hele uitleg terug gestuurd.
Was het niet duidelijk?

Origineel geplaatst door Acidfever
Even als extraatje.....ik heb toevallig dit weekend wat testjes lopen doen met de S3000XL van een vriend van mij, mijn Rs7000 en mijn M-Audio Delta 44.
Ik heb in elk van deze 3 dezelfde 3 samples geladen (909 sounds, bassdrum, open high-hat en Snare drum). In geval van de Delta44 is gebruik gemaakt van de Impulse sampler in Ableton.
Ik vroeg mij af in hoeverre een simpele sequence een verschil in sound zou opleveren tussen deze 3.
De sequence was heel erg simpel en als volgt:
BD: X---X---X---X---
SD: X---X---X---X---
OH: --X---X---X---X-
De resultaten waren wel naar mijn verwachting, namelijk.
De Rs7000 klinkt het warmste. De Bassdrum komt hier het diepst en volst uit. Het hoog van de Rs7000 blijft echter redelijk achter. De Akai klinkt een stuk directer maar na onderzoek lijkt het verschil tussen de Rs7000 en de akai vooral te zitten in de EQing van het hoog. De Rs7000 lijkt in de DA stage een soort low-pass achtig principe toe te passen want zodra ik een corrigerende Eqing toepas op de Rs7000 zijn de verschillen opeens nauwelijks merkbaar.
Het verschil tussen de Delta44 en de akai is ook duidelijk merkbaar. Op de akai zit toch nog wat kleuring maar de punch en directheid verschilt niet echt van elkaar. De Delta lijkt nog iets schoner te klinken dan de akai met wat meer definitie in het hoog.
Ik had hier dus opnames van maar ben ze vergeten mee te nemen. Hopelijk heeft de persoon waar ik dit heb gedaan de bestanden niet van zijn computer gehaald want ik had ze op zijn desktop geplaatst.
Zo niet vraag ik even of hij ze mailt en dan post ik ze wel even.
Mijn persoonlijke conclusie aan de hand van dit hele verhaal is dat de sound zeker verschilt maar dat dit met EQing 97% gelijk te trekken is. Voor 99% zul je met een behoorlijk uitgebreide EQ moeten komen en of dat het waard is weet ik niet. Bij de Rs7000 viel me vooral op dat je het hoog echt wel even een tikje moet geven om op die scherpere sound van de andere 2 partijen te komen. Blijkbaar heeft Yamaha gekozen voor DA's die wat achterblijven in het hoog. Klein missertje want je zult dus elke output wat meer moeten EQen (en daar dus rekening mee moeten houden). Als je alleen de master outputs gebruikt kun je dit prima compenseren met de master EQ in de Rs7000 zelf.
Maar goed, de akai.... Na deze vergelijking zie ik zelf niet bijzonder veel nut meer om een akai sampler te hebben. Je hoort inderdaad wel verschil in kleuring tussen de akai en de geluidskaart maar dat zul je onderling tussen verschillende geluidskaarten en samplers ook horen.
Moeilijk verhaal dus.....er zit blijkbaar zelfs verschil in sound tussen de S3000 en S3200. Als er daar al verschil in sound zit dan kun je denk ik oneindig blijven zoeken naar verschillende samplers. Die "krachtigheid" en "punchyness" waar veel mensen het over hebben lijkt dus vooral in de EQing te zitten. De DA stage zegt dus alles!
Interessant punt....dat wel.![]()
Ik gebruikte het alleenmaar om soms de interne geluiden te resamplen met effecten, of voor wat zang en gepiep...
Origineel geplaatst door gremlin23
Om er toch een knoop aan vast te binden: "ik heb nog liever een Akai S3000 dan een Rs7000"
Alhoewel deze apparaten bijna niet met elkaar te vergelijken vallen, op het #$#^$ samplertje van de RS7000 na....