akai s2000: hoe te triggeren :/

CptCRxCK

Ouwe rot
gister heb ik een s2000 gehaald.

er zit geen handleiding of iets dergelijks bij. en naast een es1 is dit mijn eerste (echte) sampler.

het sampelen is geen probleem dat lukt wel. maar goed nu moet ik de sampels ook nog triggeren dus vanaf mijn sq 16
een midi kabel de akai in in. stel bv part 1 van de sq 16 in op kanaal 1 c3. dan in de dan de akai op kanaal 1 en jawel het lampje van single begint mee te knipperen op de beat.... maar ik zie aleen test program * 1 in het schermpje staan en hoor voor derest niets. ik heb al een paar geluidjes gesampelt. maar hoe krijg ik het voor elkaar om de geluidjes ook daad werkelijk af te spelen :?

groeten remco

Je moet je samples ook nog aan een program toewijzen. Als ik je verhaal goed begrijp dan heb je dat nog niet gedaan.

Eens je een program gemaakt hebt dan moet je die ook nog laden (gebeurt vast automatisch als je hem net hebt aangemaakt), in de plaats van die test program dus die er elke keer komt als je de sampler opstart.

Een handleiding van de S2000 kun je trouwens downloaden op de site van Akai (als ik me niet vergis).

ok zal ik dan maar is gaan doen

ok zal ik dan maar is gaan doen

zal daar dan is even kijken waar kan ik die programs aan maken?
want dat heb ik idd nog niet gedaan :D

...

...

ben nu de handleiding aan het lezen.

maar kan iemand me niet ff snel zeggen van druk daar, daar, daar en dan nog ff daar op, en dan kan je die programs maken.

:D

:)

haha ja toch:)

moet er alleen ff achterkomen hoe ik die programs maak :P

Re: ...

Re: ...

Origineel geplaatst door CptCRxCK
ben nu de handleiding aan het lezen.

maar kan iemand me niet ff snel zeggen van druk daar, daar, daar en dan nog ff daar op, en dan kan je die programs maken.

druk daar, daar, daar en dan nog ff daar op

...

...

yo thnx fjoesz voor je uitleg

draadje mag op slot:slotje:

Hahhaha
Ik heb ook een es 1
Of je het geloof of niet.
Mijn 2e echte sampler is ook een s2000
In die had ik afgelopen donderdag gekocht

8o)

ok dan toevallig. mijn es had geen midi in :/ nou ja die had ie wel maar die deed het niet....

Je kunt ook in het test-program een andere sample die in het geheugen zit inladen. Dan moet je gewoon een aantal menu's in edit doorwandelen totdat je bij de sample-toewijzing komt.
Dit is niet ideaal, beter is het om een 'dedicated" program te maken. Maar voor het oefenen werkt dit wel goed, dacht ik.

..

..

ok dan ik heb inmiddels ondekt hoe het werkt met de programms :) dus kan gewoon programsmaken.

maar goed nu ff de akai aan de kant en verder met mn lel uds :)

Back