SCSI ram-drive van 100-250 mb?

RiSC

Stamgast
Ik gebruik een SCI Prophet 3000 sampler, waarop ik een 120mb SCSI harddisk en een 200mb Syquest drive heb aangesloten. Deze drives maken redelijk wat lawaai en gaan waarschijnlijk korter mee dan de Prophet 3000. Ik heb ook geprobeerd een ZIP-drive te gebruiken, maar omdat ik de SCSI id niet op een compatible id kon zetten werkte dit niet (ik geloof dat de id 0 of 1 moest zijn en die ZIP was alleen 5 of 6).

Dus ik zoek eigenlijk een manier waarop ik zo'n compact-flash kaartje (wat ook in fototoestellen zit enzo) of iets dergelijks op de SCSI poort kan aansluiten heeft iemand een idee?

Wat voor ZIP drive was dat dan? Want bij de meeste ZIP drives kun je een SCSI ID van 0 tot 7 instellen.

Ik weet niet of de 3000 het ondersteunt, maar er bestaan SCSI cardreaders waar je compactflash en/of smartmedia kaarten in kunt gebruiken.

Origineel geplaatst door Boemtsjak
Wat voor ZIP drive was dat dan? Want bij de meeste ZIP drives kun je een SCSI ID van 0 tot 7 instellen.

Ik weet niet of de 3000 het ondersteunt, maar er bestaan SCSI cardreaders waar je compactflash en/of smartmedia kaarten in kunt gebruiken.

Een paarse Iomega model z100s2, op de achterkant zitten twee switches, eentje voor de termination en de ander voor de SCSI id (5 of 6).
Zolang ik de SCSI id goed kan krijgen en de drives niet te groot zijn dan moet het werken (het kan zijn dat de disk wel eerst door een mac geformatteerd moet zijn voordat de P3000 ze herkent, las ik ergens).

Back