Vraag over Cubase SX 3

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Maurits89

Music = life
Mijn vraag is:

Ik heb het programma Cubase SX3 aangeschaft. Maar daarin zit een intere filter voor geluiden, dus als ik ga opnemen met mijn keyboard die op de computer is aangesloten via een midi kabel, dan kan ik maar uit een heel beperkt aantal sounds kiezen om op te nemen. Maar wat ik wil is dat het programma de souds uit mijn keyboard opneemt, en niet zijn eigen voorgeprogameerde sounds gebruikt. Of heb ik daar een speciale geluidskaart voor nodig? Kan iemand mij hier informatie over verschaffen?

Met vriendelijk Groet,

Maurits

Laatst gewijzigd:
Re: Vraag over Cubase SX 3

Origineel geplaatst door Maurits89
Mijn vraag is:

Ik heb het programma Cubase SX3 aangeschaft. Maar daarin zit een intere filter voor geluiden, dus als ik ga opnemen met mijn keyboard die op de computer is aangesloten via een midi kabel, dan kan ik maar uit een heel beperkt aantal sounds kiezen om op te nemen. Maar wat ik wil is dat het programma de souds uit mijn keyboard opneemt, en niet zijn eigen voorgeprogameerde sounds gebruikt. Of heb ik daar een speciale geluidskaart voor nodig? Kan iemand mij hier informatie over verschaffen?

Je moet de audio-uitgang van je keyboard opnemen op een audio kanaal... en daar heb je inderdaad een geluidskaart voor nodig. Je kunt ook proberen MIDI op te nemen en bij het afspelen je MIDI-track laten afspelen op je keyboard. Lees de manual van Cubase SX voor meer informatie.

Re: Vraag over Cubase SX 3

Origineel geplaatst door Maurits89
Mijn vraag is:

Met vriendelijk Groet,

Maurits

Beste Maurits,

Ik weet dat het een dooddoener is, maar heb je misschien al de handleiding gelezen. Als je een paar honderd euro betaalt voor zo'n pakket is het heel zonde deze niet te lezen.

Nou ik heb het veel goedkoper van een vriend gekocht, maar het probleem is denk ik dat ik geen audio kan opnemen omdat ik alleen een midi kabel heb. Daarom heb ik denk ik een PCI-Geluidskaart nodig Link naar PCI-Geluidskaart bijvoorbeeld deze. Denken jullie ook niet?

Bericht door een moderator:
Als je legale software hebt gekocht, zit er een handleiding bij.
De vragen die je stelt, staan allemaal in de handleiding, of zijn tientallen keren eerder beantwoord op dit forum.
Gebruik maar eens de zoekfunctie!
Ik sluit deze topic.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back