orange overdrive

CptCRxCK

Ouwe rot
oei wat een apperaat , hij is orange van binnen met buizen:{

foto van de marktplaats

Attachments

• 26545798.jpg
    26545798.jpg
    16,5 KB · Bekeken: 118
Da's een heeeeeeleeee mooe amp :)
Ik heb zelf de 120 watt versie.
Mensen de overwegen deze amp te kopen: Houd er rekening mee dat het een overdrive versterker is en dus NIET clean kan. Ook niet als je de master op 10 zet en met de preamp volume gaat werken...dan NOG overstuurt hij.

Ben wel benieuwd hoe dat klinkt met een beat erdoorheen. Gewoon een standaard kick,snare,hh loopje uit de 909. en dan een beetje tweaken op die Orange...

Ben benieuwd of iemand zin heeft omdat te posten :P

Laatst gewijzigd:
Altijd gezellig dat soort dingen. Ben erg benieuwd... vermeld je ook ff welke drumdoos je hebt gebruikt.. waarschijnelijk herkennen we hem niet meer nadat die door die orange is gegaan }:|

Ik heb nog geen MP3 kunnen maken want de Orange staat nu niet bij me thuis.
MP3 volgt spoedig...ik heb gisteren wel een mooie foto gemaakt van het ding... :D

Attachments

• orange scaled.jpg
    orange scaled.jpg
    64,1 KB · Bekeken: 113
Wauw! Is dat echt bij jou thuis? Niet alleen je amp is orange! Groovy hoor!

Nou...dat is niet bij mij thuis. Dat is in onze studio, de Velvet Overlook studio.
Thuis heb ik op zolder een homestudio, maar ik ben samen met een vriend een bedrijfmatige studio aan het opzetten. De foto is bij hem thuis gemaakt. In de Live-room.

...

...

wouw met monitor erbij ziet dat ding er nog veel sexier uit.... wat kost dat setje nou ?

Re: ...

Re: ...

Origineel geplaatst door CptCRxCK
wat kost dat setje nou ?

Ik weet niet precies wat zo'n setje moet opleveren. Je zet ze niet vaak te koop staan. Vooral die Overdrive tops uit de jaren 70 zijn er niet veel. Ik heb twee keer zo'n oude top te koop gezien. Een voor 1500,- en die ene van Marktplaats dus. De speakerkast met ergens rond de 600,- liggen.

Origineel geplaatst door RockSteadyBeat®
Super cool.. vooral met dat behang erachter (of heb je het afgeplakt)..
je waant je gewoon in de sixties

Dat "behang" is erop geschilderd

Origineel geplaatst door RockSteadyBeat®
en nu die 909 nog door die overdrive

Komt eraan zodra de Orange weer bij mij thuis staat. Helaas heb ik geen 909 n mijn bezit :D Wel een 606 of een Linn ofzo

Origineel geplaatst door MatthijsBlom
Houd er rekening mee dat het een overdrive versterker is en dus NIET clean kan. Ook niet als je de master op 10 zet en met de preamp volume gaat werken...dan NOG overstuurt hij.

Heh wat jammer... :duivels:

Origineel geplaatst door MatthijsBlom
Ook niet als je de master op 10 zet en met de preamp volume gaat werken...dan NOG overstuurt hij.

Dan overstuur je de eindbuizen toch ook?

Origineel geplaatst door Ic3gl0vE
Dan overstuur je de eindbuizen toch ook?

Dat hoeft niet.
Als de master op 10 staat en de preamp volume op 0, dan geeft de versterker geen geluid en overstuur je de eindbuizen ook niet.
Als de master op 10 staat en de preamp volume op 0,5 gaat de versterker heel zacht en overstuur je de eindbuizen ook niet.

Maar de schakeling van de versterker is dusdanig ontworpen dat de voortrap al op hele lage volumes overstuurt.
Normaal gesproken gebeurt dit pas pas als je de volumeknop wat verder opendraait.

Back