Laten maken of Kopen

Jaguar_e

Stamgast
Beste mensen

Ik heb nu het volgende probleem.
Ik heb op dit moment:
Behringer Truth B2023P
Sony TA-F210 versterker

De versterker is een tweede handsje van 70 euro, krijgt een beetje kuren met de input select switch. De vervangende switch is van ALPS(duur).
Ik kan solderen, maar te weinig voor dit klusje.
Dus zal ik de versterker laten maken of een nieuwe kopen van ongeveer even veel geld?

Als het maken niet teveel kost en je bent tevreden met de versterker dan zou je hem kunnen laten maken.

Wat voor andere versterker heb je op het oog?? En wat kost die dan??

Kan de switch schoongemaakt worden??

Ik zou eerst even proberen of ik de switch zelf kon maken (openslopen, schoonmaken en bijbuigen/solderen waar nodig). Of eventueel een willekeurige andere switch erin klussen. Ziet er niet uit, maar werkt wel.

Mocht dat niet werken, zou ik niet gaan investeren in zo'n oud beestje, maar een andere gaan zoeken. Als je een zelfde type koopt kun je deze houden voor reserve onderdelen en kun je dus zeker jaren verder.

Ik had besloten om deze versterker nader te inspecteren. Nu blijkt dat het niet de switch is die aan vervanging toe is, maar de volume potmeter.
Nu is dit geen lastig klusje ware het niet dat deze is gemonteerd op de printplaat. Dus als ik geen vervanger kan vinden, of dit kost meer dan 30 euro koop ik een nieuwe versterker.

Back