[Studio Electronics] Update ATC-x?

JohnnyBusca

rocket scientist
Op de SE site staat de volgende mededeling:

09.12.02 New C2s Pic Onboard
What you've all been waiting for! Sorry the untold wealth and wisdom you requested is still backordered. See her (and yes, please scroll down). The reworking/updating of the "elder" ATC-1 programming (all 4 patch banks) so as to incorporate the hardware Ringmod and Distortion circuits, for the ATC-X Quad Filter System, is set for release 9.15.02.
Ik ben slecht in talen... Wat bedoelen ze?
Dat momenteel de Ringmod en Distortion settings nog niet in een patch opgeslagen kunnen worden, omdat die nog gebruik maken van de "oude" ATC-1 programma's?

Volgens mij worden de programma's van de ATC-1 volledig geupdate, waarbij de Ringmod & Distortion circuits de laatste bottleneck vormen... althans dat is wat ik eruit lees, t staat er inderdaad een beetje onduidelijk.

BTW, jij hebt toch een ATC-1 gehad? Zo ja, hoe vond je dat werken zonder extra "knoppen-controler"?

CraZ heeft een ATC-1. Zonder knoppen controler hebben wij hem maar een week gehad of zo. Je kunt zonder knoppen nog steeds mooie sounds maken, maar wij houden meer van extreme filter sweeps en dus knoppen.

Maar volgens mij wordt er niet meer aan de software van de ATC-1 gewerkt. Daar zit ook geen distortion of RM in. Uiteraard is dat geen kwestie van software, want de A van ATC staat voor analoog.. :)

Patch-structuur

Patch-structuur

Het is een wijziging in de patch structuur.. omdat de settings voor ringmodulatie (jippie.. ik wil een 'X') en distortion (volgens mij een soort overdrive van 't filter) natuurlijk extra 'bytes' nodig hebben in een patch.

De conversie van de oude 'standaard' banken 1 t/m 4 laat nog even op zich wachten.. da's alles.

Back