SM Pro TB 101/202 Preamp

Matt_E

Ingeburgerd
Iemand die hier ervaring mee heeft of er meer vanaf weet?

Ik wil graag een preamp gaan kopen in combinatie met een Rode Nt2000, maar aangezien mijn Motu 2408 MK III geen preamps/phantom power heeft, ben ik aan het rondneuzen voor een niet te dure preamp.

Ik heb ook naar berhinger gekeken, maar deze leken me dan weer té goedkoop, maar het hoeft ook geen focusrite te zijn van 400 euro. Richtprijs is 150 euro want dat is ook de prijs van deze (SM Pro TB 202) De TB 202 is eigenlijk een dubbele 101 in een 19 inch rack.

tb101_l1.jpg

Dit is de 101

tb101_l2.jpg

Achterkant

De 101 is 129 euro @ feedback en de 202 is 159 euro.

Wie weet meer?

Alle info is welkom!

Thanks!

ik heb slechte reviews gelezen over dit merk, dat het heel gammel in elkaar zit en erg brak klinkt.
als ik jou was zou ik dan eerder voor een presonus tubepre of bluetube dp...

die zijn nog best goed ook :)

Origineel geplaatst door elektrovolt
ik heb slechte reviews gelezen over dit merk, dat het heel gammel in elkaar zit en erg brak klinkt.
als ik jou was zou ik dan eerder voor een presonus tubepre of bluetube dp...

die zijn nog best goed ook :)

ah thanks,

Ik kon er ook al niet zo heel veel over vinden op internet. En aangezien ik van pre-amps weinig kaas heb gegeten, dacht ik eerst maar eens goed over informeren.

heeft deze ook mogelijkheden als fase omkering en frequentie cut of/boost? want dat was wat me bij die tb 101 wel aanstond. ook zat er al een compressor ingebouwd

zalk je dan maar effe helpen .. er schijnt een een zeer goede mod te zijn voor de sm pro pr8 .. de 8 channel pre amp ..

http://blacklionaudio.com/pr8.htm

lees het commentaar over de bouwkwaliteit nog effe .. deze man heeft hem open op zijn tafel gehad .. en hij heeft er wel kaas van gegeten mag ik aannemen als je dergelijke mods doet ... ( de burr browns opamps .. welke hij volgens mij veel gebruikt .. worden door veel men sen als erg lekker klinkend ervaren ...

ook voor de traveler van motu is er een upgrade ...

ECHTER heb het resultaat niet gehoord maar ik kan me er wel iets bij voorstellen ..
er zit zelfs een mod bij om een 3630 van alesis goed te laten klinken

wie durft ?

Origineel geplaatst door Matt_E
ah thanks,

Ik kon er ook al niet zo heel veel over vinden op internet. En aangezien ik van pre-amps weinig kaas heb gegeten, dacht ik eerst maar eens goed over informeren.

heeft deze ook mogelijkheden als fase omkering en frequentie cut of/boost? want dat was wat me bij die tb 101 wel aanstond. ook zat er al een compressor ingebouwd

Je zegt het zelf al:
voor 129euro een pre, met eq én compressor.
Dat is ongeveer dezelfde prijs als een berhinger pre met een losse compressor en eq.....
Ik weet ook niet precies wat je bedoeld met behringer te goedkoop, de tb101 is net zo

Origineel geplaatst door Nouveau
Je zegt het zelf al:
voor 129euro een pre, met eq én compressor.
Dat is ongeveer dezelfde prijs als een berhinger pre met een losse compressor en eq.....
Ik weet ook niet precies wat je bedoeld met behringer te goedkoop, de tb101 is net zo

ja klopt je hebt gelijk. Ik heb me gister na het schrijven van deze threat ook nog links en rechts ingelezen de hele avond en die preamp van promesus, de Tubepre, leek me wel wat.

Ik heb even geinformeerd bij keymusic, daar kan ik em voor 128 euro krijgen (iets duurder dan thomann maar wel service bij de deur).

ik vraag me alleen af, die Bluetube is dat gewoon 2x de Tubepre? want je schijnt er mee op 2 verschillende manieren op te kunnen nemen? (probeer het nu terug te vinden, maar je kon via de tube preamp-en of via "iets anders" weet jij hier meer van?) de Blue tube is namelijk maar een paar tientjes duurder dan de Tubepre en dan heb je zowiezo 2 in/out.

ik weet niet of er verder verschil tussen die twee zit, maar voor een paar tientjes meer een extra preamp erbij... ik zou het wel weten. ik heb ooit eens de bluetube dp van een kennis geleend, en was er zeer tevreden over. lekkere heldere klank.

dat buizengedoe moet je je niet veel van aantrekken, net zoals dat behringer en phonic spul.
hij klinkt gewoon prima. je kan eigenlijk pas van 'buizensound' spreken bij duurdere apparaten met buizen.

Back