Goede PC voor Recording?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Brice

Stamgast
Hoi mannen,

wat is een goede pc om te recorden? De bedoeling is dus dat'k op deze pc enkel protools run, en op deze wijze de tracks van m'n andere pc opneem.
kweet dat mac g5 goed is, maar dat geld hebbek niet. Mac G4 zou lukken, maar k'heb nog nooit een mac gebruikt dus misschien wil ik wel liever bij pc blijven...

waar let ik op? processing power? hoeveel moet hij hiervan minimaal hebben?

alvast bedankt:L

Re: Goede PC voor Recording?

Origineel geplaatst door Brice

waar let ik op? processing power? hoeveel moet hij hiervan minimaal hebben?

alvast bedankt:L

Als je naar de site van Protools gaat kan je daar de minimale systeem eisen opzoeken.

En als je het programma al bezit moet dat in de manual staan.

Simon

ps
ben zelf net van pc overgestapt op Mac...... heerlijk...

Maar dit terzijde

Origineel geplaatst door simple
ps
ben zelf net van pc overgestapt op Mac...... heerlijk...

echt? Dus een apple g4 zou me misschien wel liggen?

Ik heb een Mac Mini G4 1.42 Ghz met 512 RAM en heb de Mbox 1 met PT LE 6.9. Heb afgelopen zomer er een hele plaat mee op genomen en dat ging super. Plaat uiteindelijk wel in de studio gemixed op Powermac G5 met Logic, maar dat had meer te maken met de overdaad aan sporen die wij hadden (60+), PT LE kan maar max 32 sporen aan. Misschien voor een beetje deftige mixdown 1 Gig RAM erin zetten als je zware plugins gaat gebruiken. Ik ben erg blij met mijn mac, geen problemen mee gehad. Dus wat ik wil zeggen op een G4 gaat het ook prima!

Groet van de Naut

Iemand een G4 aansmeren terwijl de Intel Macs binnenkort verschijnen lijkt me niet handig.
Tweedehands G5 zou kunnen.

Maar PT LE draait toch ook prima op een standaard PC.
Ligt er maar net aan wat je wilt doen qua opnames.

Denk dat je gewoon moet kijken naar je budget en daarmee iets uitzoeken wat je OK lijkt.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back