Juno60: pots cleanen....

Arv

Robot
Hey mensen, ik merk dat de schuifjes van de juno60 beetje stroef gaan. Stroever dan een tijd terug. Ik heb hem ook een tijdje niet veel gebruikt dus ik denk dat stof ofzo de pots nu minder makkelijk laat schuiven. Nu wil ik het gaan schoonmaken, maar ik heb niet zo veel ervaring met pots. Ik ben niet onhandig met electronica, maar ik wil graag van iemand horen:

-is het makkelijk.
-waarmee schoonmaken.
-moet er daana nog lubricant/smeersel tussen.

gr
R

het is niet de meest gebruikelijke oplossing maar voor mij werkt het perfect

ik maak de fader huisjes los reinig alles met een flink aantal watten staafjes zonder schoonmaak middel erop

daarna smeer ik de baantjes in met een nipje van een druppel high-tef oil en plaats ik het fadertje even op de baan om te schuiven en het olie uit te smeren dan kijk ik of het mooi verdeelt is zonodig nog wat tef oil toevoegen en dan gaat het fader huisje weer dicht

ik heb geen synths met kleine mini fadertjes dus ik kan je helaas niet vertellen of die fader huisjes makkelijk zijn los te krijgen

anders zou ik het proberen met pers lucht uit een spuitbusje, of compressor met olie filter

en daarna er een nipje van een druppel high tef oil in proberen te smeren

Thanx

Ik ga het gewoon eens bekijken. Eerst moet de print los, en dan kijk ik weer verder. Maakt het nog uit welke tef oil? je gebruikt? Wat is tef oil? Die van Kroon Oil?

staat op de bus HIGH TEF OIL van het merk INNOTEC ik denk dat het een en dezelfde olie is

Zo. Dat werkt weer. Het was gelukkig maar 1 pot. Maar nu loopt ie weer lekker!

Ik heb meteen de contactjes van de toetsen schoongemaakt. Damn, dat was wel veel werk (alle meuk zoals stof en aanslag), maar nu hapert er geen ene toets meer!
R

ja zo heet het , het is gewoon een soort smeersel.

waarmee heb je het nou opgelost ?

Het was maar 1 schuifje dus die heb ik losgemaakt, opengemaakt en heel goed schoongemaakt met een wattenstaafje en dat weer in elkaar gezet. Ik heb er geen smeersel in gedaan overigens, want het loopt zonder dat ook helemaal perfect. Om alle schuifjes op die manier na te lopen is wel een hele klus (solderen, openpeuteren) dus dat maar niet gedaan.

R

Back