[gespot] Future Retro 777

Origineel geplaatst door rinini
Nee. t is 12V Ac staat erop. Dus moet ik idd rekening houden met Hertz?

thanks voor de quick antwoord :)

Oei de input van je Future Retro heeft 12V AC nodig? Da's een andere zaak, die adapters zijn moeilijker te vinden. Maar bij een electronicazaak kunnen ze je vast en zeker helpen.

Je hebt dus een adapter nodig die van netspanning naar 12V AC gaat nodig en 1000mA kan leveren.

Als ie uit amerika komt, moet je dan ook niet rekening houden met 110V? Bij mijn 777 zit een 12V adapter met amerikaanse stekker dus die gaat bij mij via een omvormer (110>220)...

Origineel geplaatst door P-Five
Als ie uit amerika komt, moet je dan ook niet rekening houden met 110V? Bij mijn 777 zit een 12V adapter met amerikaanse stekker dus die gaat bij mij via een omvormer (110>220)...

Ja natuurlijk. Als je een apparaat hebt uit Amerika hebt dat je gewoon op de netspanning aansluit (dus zonder adapter) dan kun je dat hier zomaar niet gebruiken. Het beste wat je dan kunt doen is de handel openvijzen en een andere transformator (eentje die 230V @ 50 Hz aan z'n primaire ontvangt) er in installeren. Niet doen natuurlijk als je hier niets van kent.

Heb je een apparaat dat op DC werkt (bv. 12V DC) dan is het gemakkelijker; de bijgeleverde adapter (die bedoeld is om in Amerika te werken, dus op 110V @ 60 Hz) moet je dan vervangen door een type die je hier kunt gebruiken maar ook dezelfde spanning uitspuugt en dezelfde benodigde stroom kan leveren.

Sommige apparaten werken dan weer met een adapter die de netspanning omzet naar bv. 15V AC. Ook hier moet je dan een adapter proberen te bemachtigen die de netspanning van hiér omzet in die 15V AC.

Andere apparaten hebben een voeding die automatisch voelt welke spanning je hem geeft, je kunt deze machines dan zowel hier als in da USA gebruiken zonder iets te moeten doen (meestal moet je wel de stekker veranderen want de stekker van hier past ginder meestal niet, maar dat heeft niks met de elektrische kant te maken). Bv. een MPC2000XL kan dat, een EMu Command Station ook.

Omvormer kun je natuurlijk ook gebruiken ja. Je hebt dan wel een extra bakje natuurlijk. Als je een nieuwe adapter koopt (meteen de juiste) heb je maar één bakje nodig.

Yes! Hij doet t!
Ik heb een 220 naar 110 volt adapter gekocht en die ertussen gezet. Werkt prima.
Nu ff freaken! :)

Attachments

• fr777.mp3
    594,8 KB · Bekeken: 94
Origineel geplaatst door rinini
Nu ff freaken! :)

Wow... Vet! Enneuh, bedankt voor 't posten! (Heb me altijd afgevraagd hoe Future Retro apparatuur klonk.)

Laatst gewijzigd:
als ze gaan zeuren dat een tb toch wel weer mooier klinkt. nou het zal allemaal wel. echt toff suk6 :okdan:

ik heb gelezen dat als je een 12v dc adapter gebruikt doet i het wel maar heeft ie meer distortion moet je wel dezelfde volts hebben.

Origineel geplaatst door Rubmanation
op Autechre's LP5 staat een nummer genaamd 777.
iemand die weet of daar echt de 777 in zit? ( iig wel beetje die acid bliepjes.....dacht ik..... :bekdicht: )

hmm, ik dacht altijd dat de track zo heette omdat hij in 7/4 maat staat..
maar misschien hebben Æ idd wel een FR777 gebruikt..!

Origineel geplaatst door dr.DRé
ik heb gelezen dat als je een 12v dc adapter gebruikt doet i het wel maar heeft ie meer distortion moet je wel dezelfde volts hebben.

Een AC apparaat voeden met een DC adapter? Lijkt me heel erg sterk!

Zal eerder resulteren in een kapot apparaat vrees ik!

Origineel geplaatst door Acidfever

Dat kan perfect werken hoor. Wel hangt dit van het toestel af; sommige toestellen hebben intern een positieve en een negatieve voedingsspanning nodig (voor een circuit met opamps bijvoorbeeld), als je dan een DC adapter gebruikt in plaats van de AC adapter dan gaat het toestel niet werken.

Maar dat zomaar effe gaan uitproberen moet je natuurlijk niet doen, er staat niet voor niets op het apparaat dat het met AC gevoed moet worden.

Heb nog nooit een Future retro 777 gehad of gehoord?! Zou ém wel eens willen testen naast een Tb-303 Devilfish... ;)

Origineel geplaatst door Acidfever

jered says
Origineel geplaatst door jered Question: I lost my power supply and bought a replacement from the local electronics store, but now the unit sounds more distorted than usual, especially when I am in pattern edit mode?
Answer: Sounds like your using a DC output adapter. The 777, Mobius, and Revolution all use a 12v AC output adapter rated @ 1000mA or 1Amp. DC adapters should not harm the units, however they will not provide enough current to power the unit properly. If you lose your power supply, you may purchase a new one

ja 'k had ook nog gemailed...
Damn man... hamburg is nog geen 3 uur rijden van hier. Ik had hem gehaald

-C-

Back