[A3000] meer gezeur...

NorthernLightX

Prutser
ik ben weer iets verder met de MIDI communicatie tussen de apparaten alhier, maar het werkt nog niet vlekkeloos:

Als ik in bZone contact wil maken met de A3000 krijg ik de volgende foutmelding: "bZone received corrupted data from the Axk ....." en dan een suggestie dat het aan de MIDI driver zou liggen. Ik heb echter de allernieuwste drivers van Egosys geinstalleerd staan, appe apparaten al eens opnieuw gestart, en de MIDIkabels zijn correct aangesloten. Bulk protect staat op OFF.

Als ik via de Korg Triton de samples van de A3K wil triggeren lukt dat nu, maar met het volgende probleem: Er zit een drumkit onder Program 1 en wat andere sampletje waaronder een heel vervelend basje dat in de hoge octaven een blierpje wordt. De drumkit krijg ik met velocity etc. over de speakers, als ik het klavier bespeel. Bij elke toets uiteraard een ander drummetje. Ik hoor echter ongeacht welke drumsound ik pak ook dat vervelende basje erdoorheen, op volle velocity, hoe zacht ik ook speel... Knap vervelend. Iemand een suggestie hoe ik dit snel op kan lossen?

aloha, heb je al eerder bzone gebruikt? En werkte het toen wel goed? Heb je wel Os V2.0 in je A3000

Origineel geplaatst door djdeon
aloha, heb je al eerder bzone gebruikt? En werkte het toen wel goed? Heb je wel Os V2.0 in je A3000

Bzone heeft nog nooit gewerkt, maar deze melding is nieuw. Vroeger kreeg ik dat hij geen sampler kon vinden, maar dat is met het uitzoeken van de MIDI-zoot opgelost.

De A3000 is uiteraard voorzien van V2.

Origineel geplaatst door DJ41
misschien stomme vraag, maar is je midikabel nog wel helemaal goed? vervang hem eens met een andere. Je weet maar nooit.

:D

Dit is wel echt eerste-lijns helpdesk niveau hè? :)
Ach, het is het proberen waard natuurlijk.

Overigens is het me net gelukt om vanuit Fruityloops de sampler te triggeren, helaas ook daar dat klote bassje erdoorheen....

Tja, soms is de oplossing makkelijker dan je denkt. Meestal begin je met de moeilijke oplossingen te bedenken.
Maar omdat je schreef dat Bzone corrupted data reveived, kan het toch aan je midikabel liggen....

Nope, MIDIkabels zijn prima in orde. Het probleem is echter wel gevonden: Egosys producten kunnen geen grote hoeveelheden SysEx aan volgens de maker van bZone. Het ligt dus zuiver aan de MIDI interface. En da's goed K*T. Want ik heb niet zo heel erg veel zin om alles via dat kleine schermpje te gaan zitten editten...

Misschien kun je het eens met recycle proberen via scsi.

Origineel geplaatst door djdeon
Misschien kun je het eens met recycle proberen via scsi.

Samples overhalen via SCSI is geen probleem, daar heb ik Disky voor (nu nog een manier vinden hoe ik die .A3K files kan uitlezen...of is Disky alleen voor het maken van een backup?)

verder heb ik ook WaveSurgeon gedownload, die schijnt de A3000 native te supporten. Alleen is bZone wel erg handig voor het editten van parameters etc. heb ik begrepen...

Back