Maximale geheugen bij Akai Samplers..

CraZ

..
Ik had het al eerder zien staan.. in verschillende advertenties op marktplaats enzo..

S2000's met 32MB, S3000XL's met 64 MB.. MPC2000XL's met 64 MB..

Dat is toch in alle gevallen het dubbele van wat er maximaal inkan.. of zijn er 'hacks' beschikbaar voor deze bakskes, zodat ze meer geheugen aankunnen ?

<b>MPC2000XL's met 64 MB..</b>

dat is volgens mij echt onmogelijk!

wel raar iig als het wel zou kunnen!

ik heb toevallig ff in de handleiding gekeken omdat ik van plan ben zo'n ding aan te gaan schaffen en de handleiding zegt maximaal 2x 16 mb......uhm da's 32 en dus geen 64 of diegene van MP moet niet kunnen rekenen natuurlijk ;)

Dit staat in de FAQ op de Akai website

Dit staat in de FAQ op de Akai website

Het kan dus toch :)

MPC2000XL FAQ

What type of memory will work in my MPC2000?
You should use 72-pin Fast Page or EDO SIMMS with a speed rating of 70 ns (nanoseconds) or faster. They can be either parity or non-parity (if parity is present it will be ignored), and should have gold leads. The MPC2000XL supports 16 MB and 32 MB SIMMS. However we recommend using 2 x 16 MB SIMMS because the manufacturing specifications of 32 MB SIMMS have changed slightly since the introduction of the MPC2000XL and we have discoved that not all 32 MB SIMMS will work.

2x32 = 64 Mb :geslaagd:

De volledige FAQ staat hier

Bij specificaties: Sampling capacity 2MB standard (21.9 sec. mono or 10.9 sec. stereo), expandable to 32MB.

Misschien dattie alleen de eerste 16 mb pakt van 32 mb reepjes?

Hoe je het ook draait of keert degene die die 64 mb erin heeft gezet heeft niet goed op lopen letten, een S3000XL kan echt niet meer dan 32 mb slikken, tenzij je er van dat flash geheugen inkiepert (dúúúúr!!!) dan kom je geloof ik tot in totaal 48 mb.

En ik denk dat in de faq bedoelt word, dat je er ook 1 32 mb simm in kan proppen in plaats van 2x16. Maar ik denk niet dat je zoiets bij de S3000XL voor elkaar krijgt, dat ding is ook al weer wat ouder.

Standaard zijn de S2000, S3000XL en MPC2000(XL) uitbreidbaar tot maximaal 32mb (2x16, de interne 2mb wordt dan genegeerd).

Maar de percussionist van herbie hancock (naam ff kwijt, F2F tour) heeft zijn MPC laten modificeren zodat er 64mb in kan: het is dus mogelijk. Of zo'n modificatie ook voor gewone stervelingen is weggelegd is een tweede.

S2000 met extra 16mb

S2000 met extra 16mb

Ik heb laatst 16 MB in mijn s2000 gestoken maar hij geeft maar 3000K. Hij zit ook veel te snel vol voor 16 MB

Iemand enig idee????

Origineel geplaatst door bambamstudio
De S5000/S6000 kan max. 4x64 mb hebben dus 256 mb

De Z4, Z8 en de MPC4000 slikken sd-ram geheugen tot een max. van 512 mb.

Zeker ook bezitter van een S-5000 BamBam??? :D

Heb zelf de S-6000 en er kan idd een hoop geheugen in. Ga hem zelf ook maar eens ff verder uitbouwen

Origineel geplaatst door bambamstudio
niet te veel bestellen he? ik wil er ook nog 4 !!!!!!!

Heb net ff gekeken maar het is buiten america 14,95 usd.

Heb zelf geen creditcard dus zou ookk niet echt weten hoe ik het dan zou moeten bestellen.

Misschiien een idee om hier op het forum een na te vragen wie er nog meer geheugen wil. Kunnen we het misschien met z'n allen tegelijk bestellen. Zal vast veel goedkoper zijn ivm verzending toch??

Re: Dit staat in de FAQ op de Akai website

Re: Dit staat in de FAQ op de Akai website

Origineel geplaatst door Hover
Het kan dus toch :)

2x32 = 64 Mb :geslaagd:

De volledige FAQ staat hier

Nee, het kan niet. Naja, je kan het er wel instoppen, maar hij leest in dit geval maar 1 bank van 32mb. Je hoeft ook niet persee twee simms in een mpc te stoppen. Verder zijn er combinaties tussen bepaalde geheugengrotes niet mogelijk.

Helaas, akai maakt ze expres met beperkte inhoud zodat je sneller een grotere koopt.
heb een s3000xl maar er kan echt niet meer dan 32 mb in, en geloof me ik heb het geprobeerd.
de s5000 (heb ik ook) leest max 256 mb uit, je kan er dus wel 4x 128mb in doen maar dat leest hij niet.
Sterker nog, de ingebouwde 16mb (uit fabriek) gaat verloren als je hem vol stopt met sims!
:bekdicht:

Back