The Arcade

INLAND EMPIRE

Ouwe rot
ik heb hier in de kast een joystick gevonden en kheb een programma om die signalen om te zetten in midi. maar die joystick is oud.. ik denk van een oude spelconsole. hij past wel in de seriele poort van mn pc. com1 of com2. maar er gebeurt niets :D .. weet iemand of dit mogelijk is? Op de joystick staat geschreven: "The Arcade" en tis "Made in Holland", Rotterdam STC ;)
als hij past, dan moet ie gaan :confused: ?

Attachments

• 24225.jpg
    24225.jpg
    27,3 KB · Bekeken: 103
"It was primarily made for the Amiga, C-64, etc, but I know that a serie of PC-versions were available for a short period. Suddently they took it of the shelfes in the stores - WHY!!!??"

dat ding is precies geld waard :D

"On this picture, you see the best, most solid and best controllable joystick ever - "The Arcade"

It was produced in Holland (STC Rotterdam), but for some reason they stopped the production!!??

It was primarily made for the Amiga, C-64, etc, but I know that a serie of PC-versions were available for a short period. Suddently they took it of the shelfes in the stores - WHY!!!??

A lot of people are interrested in this beauty, both the digital and analogue version. Mostly beacause people still play the good old games on their Amiga,C-64 - but also because the Arcade games has returned (e.g. MAME and other emulators).

So if You know where a little stock of this joystick may exist, or if You know where to buy it, I and many others will be very happy.

Please email me: hopperdepop@wanadoo.dk"

... dan heb ik hopelijk de pc versie ... maar hoe check ik dat . dat ding is echt feest! om gewoon op record te drukken met de grote rode knope en bv te filteren met de knuppel.. in je ene hand en toetsen spelen in de andre hand! .. of gewoon als portable solo trigger knop

een joystick kost toch niks tegenwoordig (een simpele) koop gewoon een nieuwe als deze niet werkt :)

ik heb hier ook nog wat joysticks staan ....wat je net opnoemde lijkt me eigenlijk best lachen ..
heb je link naar dat programma? ik wil t wel es uitproberen :)

Het programma heet Mjoy
.. en inderdaad een nieuwe joystisk kost geen bal maar deze is zo klein en mooi! die rode knop man! woahahaaa :D je kan dat ding ook op de grond zetten en met je voet op die mega knop drukken om te beginnen opnemen. gaat echt perfect! en de joysticks van tegenwoordig worden zo niet meer gemaakt :D

er bestaaat ook software waarmee je je muisactiviteiten kan registreren en vervolgens kan omzetten in midi signalen! heb je wel een extra pc nodig.. ben de naam van de software kwijt :confused: Kan iemand me helpen?

Origineel geplaatst door INLAND EMPIRE
er bestaaat ook software waarmee je je muisactiviteiten kan registreren en vervolgens kan omzetten in midi signalen!
da's idd al stukken beter om bijv. een cutoff freq te regelen. een joystick is voor dat doeleind niet geschikt aangezien een joystick altijd met 'even' stapjes INC of DEC-ed, dus alleen lineare sweeps... tenminste, bij digitale joysticks dan...

met de muis moet ik nog zien of het wel vloeiend gaat overigens, volgens mij gaat dat ook in redelijk grote stappen als je de muis een flinke sweep-erd geeft...

er bestaaat ook software waarmee je je muisactiviteiten kan registreren en vervolgens kan omzetten in midi signalen! heb je wel een extra pc nodig.. ben de naam van de software kwijt :confused: Kan iemand me helpen?

Da's wel weer leuk als je een goeie trackball hebt..:eureka:

... dan heb ik hopelijk de pc versie ... maar hoe check ik dat . dat ding is echt feest! om gewoon op record te drukken met de grote rode knope en bv te filteren met de knuppel.. in je ene hand en toetsen spelen in de andre hand! .. of gewoon als portable solo trigger knop

PC joysticks uit die tijd hebben een 15 pins aansluiting:
gameport.gif

De C64 joystick die je hebt is digitaal, dus hij heeft geen tussenstapjes (filter vol óf uit) Je kan er een 15 pins stekker zelf opmaken, instructies zijn te vinden op het web.

Ik heb vroeger nog eens een LDR sensor zo aan de "X-as" pinnetje aangesloten... Theramin achtige tafrelen!

Oja je vind 2de hands nog wel eens deze joystick:
tdo-1794.jpg

Door aan de grijze ring (in de voet van de joystick) te draaien verslap je de veren, zodat de knuppel niet meer automatisch terug naar het midden springt. Dit werkt een stuk fijner voor het regelen van bijvoorbeeld de cutoff.

Gekocht op een PC beurs voor 1 euro!

die joystick heb ik nog, samen met zijn grotere broer waarbij er ook een rode knop bovenop de stick zit. Wij gebruikten ze voor de Atari ST met wreede games zoals Lotus esprit turbo challenge en int. karata+ :D

Er is dus ook nog een versie met 2 knoppen ;)

Back